Skip to main content
فهرست مقالات

تجارت الکترونیک و راهکارهای ورود به آن

مصاحبه شونده:

(8 صفحه - از 151 تا 158)

خلاصه ماشینی:

"البته این شروع کار بود و بعدها این تاثیر ادامه پیدا کرد به اینکه نه تنها شرکتها خدمات و محصولات جدید را از طریق اینترنت به مشتریان خود ارائه کردند،که در اصطلاح‌ B2C نامیده می‌شود،بلکه شرکتها توانستند با یکدیگر نیز در یک فضای مجازی از طریق شبکه‌های کامپیوتری از جمله‌ اینترنت به فعالیتهای تجاری بپردازند که اصطلاحا B2B خوانده‌ می‌شود. مدل دیگری که تا قبل از اینترنت وجود نداشت ارتباط شرکتها با دولت یا اصطلاحا B2G بود که با آن شرکتها توانستند فعالیتها و کارهایی که با دولت دارند از طریق بستر اینترنت‌ انجام دهند و مثلا مالیات خودشان را به صورت مستقیم و بدون‌ واسطه پرداخت کنند و یا مجوزهای رسمی خود را از طریق‌ اینترنت از دولت دریافت و اطلاعات و گزارشات مورد نیاز را مبادله کنند و یا اینکه در مناقصه‌ها و مزایده‌هایی که از طرف‌ دولت برگزار می‌شود شرکت نمایند. شبکه‌بندی تجارت الکترونیکی برای کشور همین الان مدل تجاری که فروشگاه شهروند استفاده‌ می‌کند علیرغم اشکالاتی که دارد مدلی است که مایه موفقیت‌ در آن بویژه در شرایط کشوری مثل ما می‌باشد زیرا در این پروژه‌ اساس را بر بومی‌سازی تجارت الکترونیکی،یعنی فروش از طریق اینترنت با استفاده از زیر ساخت‌های موجود قرار داده‌ است. منظور من این نیست که مدل تجاری فروشگاه‌ شهروند مدل کاملی است و یا اینکه سایت مزبور اشکالات فنی‌ ندارد،بلکه منظورم این است که،بومی‌سازی که در مدل تجاری‌ آن انجام شده قابل استفاده در سایر فروشگاه‌های الکترونیکی‌ نیز می‌باشد تا زمانی که بستر بانکی و اعتباری لازم در کشور فراهم می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.