Skip to main content
فهرست مقالات

الگوی پویای ارزیابی اثربخشی آموزش های سازمانی

نویسنده: ؛

تابستان 1382 - شماره 2 (6 صفحه - از 13 تا 18)

کلیدواژه ها : اثربخشی ،آموزشی ،سازمان ،توسعه کارکنان ،مدیریت آموزشی ،ارزشیابی عملکرد

کلید واژه های ماشینی : ارزیابی اثربخشی آموزش ،اثربخشی آموزش‌های ،الگوی پویای ارزیابی اثربخشی ،آموزش‌های سازمانی ،تعیین اثر‌بخشی آموزش‌های سازمانی ،آموزش سازمان ،واکنش کارآموز به آموزش‌های ،اثربخشی آموزش‌های سازمانی ،کارآموزان ،بهبود عملکرد شغلی ،کارآموز به آموزش‌های سازمانی ،عملکرد شغلی ،اثر‌بخشی آموزش‌های ،دست‌یابی به اهداف سازمان ،سنجش اثربخشی ،سنجش اثربخشی آموزش‌ها ،اجرای آموزش‌های سازمانی ،میزان بهبود عملکرد شغلی ،عملکرد آموزش سازمان ،روشنی از عملکرد آموزش ،میزان اثربخشی ،تسلط علمی و مهارتی ،تعیین میزان تسلط علمی ،تعیین میزان بهبود عملکرد ،شغلی ،واکنش کارآموزان ،دست به طراحی آموزش‌های ،میزان اثر‌بخشی ،مهارتی کارآموز ،بخشی از اثربخشی آموزش‌های

هدف اساسی آموزش‌های سازمانی کمک به توسعه و بالندگی کارکنان سازمان در همهء ابعاد می‌باشد.آنچه به برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های‌ سازمانی مشروعیت می‌بخشد میزان اثر بخشی آموزش‌هاست.در سازمان‌های مختلف کم‌وبیش به اهمیت آموزش پی‌برده شده و آموزش‌های‌ تئوری و عملی زیادی برگزار ولی در مورد میزان مناسب بودن و اثر بخش بودن آن‌ها کمتر توجه شده و به خاطر این است که تعیین میزان و طراحی شاخص برای اثر بخشی کار دشوار می‌باشد.اینکه در آموزش به دنبال چه هستیم و آموزش به دنبال چه مشکلاتی از سازمان هست و چقدر و چگونه بایستی آموزش‌ها را اجرا نمود موضوعات مورد بحث اثربخشی آموزش‌هاست.تعیین اثر بخشی آموزش‌های سازمانی به‌ برنامه‌ریزان و مجریان کمک می‌نماید تا تصویر روشنی از عملکرد آموزش سازمان داشته و به‌جای طراحی دوره‌های عمومی و کلی دست به‌ طراحی آموزش‌های خاص و مورد نیاز بزنند.براین‌اساس و باتوجه به اهمیت اثربخشی آموزش‌های سازمانی در این مقاله سعی بر آن است‌ مفهوم ارزیابی اثربخشی آموزش‌ها تبیین الگوی پویایی برای سنجش اثربخشی آموزش‌ها ارائه شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.