Skip to main content
فهرست مقالات

اندازه گیری کیفیت خدمات در آموزش عالی

نویسنده: ؛ ؛

کلیدواژه ها : کیفیت خدمات ،اندازه‌گیری کیفیت در آموزش ،سنجش کیفیت

کلید واژه های ماشینی : کیفیت خدمات ،اندازه‌گیری کیفیت خدمات ،کیفیت خدمات در آموزش‌عالی ،آموزش‌عالی ،اندازه‌گیری کیفیت در آموزش ،سنجش کیفیت ،اندازه‌گیری کیفیت ،خدمات در آموزش‌عالی ،سنجش کیفیت خدمات ،پاراسورامان ،مؤسسات آموزش‌عالی ،کیفیت در آموزش ،رقابتی ،انتظارات دانشجویان ،رقابتی حاضر ،انتظار مشتریان ،استفاده از ابزار ،اندازه‌گیری خدمات ،تحقیقات انجام‌گرفته ،خدمات آموزشی ،عملی بودن انتظارات ،انجام‌گرفته ،مورد سنجش ،حاضر ،مورد انتظار ،ملموس بودن ،ارائه می‌دهند ،مورد استفاده ،نشان می‌دهد ،نتایج تحقیقات

باوجود اهمیت روزافزون مقوله کیفیت خدمات در دنیای پیچیده،سخت و رقابتی حاضر،بنابر دلایل چندی اندازه‌گیری کیفیت در آموزش‌ متفاوت و بسیار مشکل‌تر از بخش‌های دیگر می‌باشد.از سویی خدمات وجه تمایزی برای دانشگاه‌ها و در نهایت رضایتمندی دانشجویان‌ را بدنبال خواهد داشت.از آنجائی که ابعاد مشخصی جهت سنجش کیفیت وجود ندارد،سنجش انتظارات دانشجویان خصوصا باتوجه به مشارکت‌ مستقیم آنان در تولید نهایی که همان آموزش است،بسیار مهم بوده و پیش شرط امر تصمیم‌گیری در آموزش‌عالی است.برخی معتقدند در چنین شرایطی،دانشجویان-که از دیدی محصول قلمداد می‌شوند-متفکرین برجسته‌ای خواهند بود. برای این منظور،مدل‌های مختلفی پدید آمده است.ارزیابی انجام شده در تحقیق حاضر،حاکی است که برای سنجش کیفیت خدمات نمی‌توان‌ مدل استانداردی ارائه داد.عوامل التزامی،اعتماد و عملی بودن انتظارات عوامل حاصل شده از ارزیابی کیفیت خدمات در یکی از مؤسسات‌ آموزش‌عالی در ایران است که بر مبنای مدل پاراسورامان و با استفاده از ابزار Servqual به دست آمده که متفاوت از تحقیقات پیشین در سایر کشورها می‌باشد.لذا درنظر داشتن مقتضیات زمانی و مکانی در این نوع ارزیابی‌ها،از جمله موارد قابل توجه است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.