Skip to main content
فهرست مقالات

نقش فعالیت های تحقیق و توسعه داخلی در موفقیت در صحنه های رقابت جهانی در عصر جدید و پیشنهاد استراتژی های دستیابی به مزیت های رقابتی

نویسنده:

ISC (6 صفحه - از 147 تا 152)

کلید واژه های ماشینی : رقابت، تحقیق و توسعه، استراتژی، مشتری، استراتژی‌های دست‌یابی به مزیت‌های رقابتی، مزیت‌های رقابتی، بازار، ژاپنی، محصول، تولید

خلاصه ماشینی:

"نقش فعالیت‌های تحقیق و توسعه داخلی در موفقیت‌ در صحنه‌های رقابت جهانی در عصر جدید و پیشنهاد استراتژی‌های رقابت جهانی در عصر جدید و پیشنهاد استراتژی‌های دستیابی به مزیت‌های رقابتی نویسندگان: دکتر علیرضا علی احمدی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران مهندس عشرت اخوین کارشناس ارشد مدیریت سیستم و بهره‌وری مدیریت فردا فصلنامه‌ اطلاع‌رسانی،آموزشی و پژوهشی‌ پاییز و زمستان چکیده کشورهای پیشرفته صنعتی تأسیس نهادهای تحقیق و توسعه و سرمایه‌گذاری بر روی آنها را به اندازه سرمایه‌گذاری مستقیم در صنایع مهم‌ می‌دانند و این امر به عنوان عامل صنعیت شدن و یکی از ابزارها و سازوکارهای مهم برای آفرینش محیطی که فعالیت‌های توسعه‌ تکنولوژیکی را جامه عمل می‌پوشاند،قلمداد می‌نمایند. جدول 3:سهم هزینه‌های تحقیق و توسعه برحسب نوع منابع مالی(به درصد) (به تصویر صفحه مراجعه شود) در قرنی که پیش‌رو داریم دیگر شرکت‌ها و موسسات‌ تولیدی قادر نخواهند بود به تولید محصولات دلخواه و حتی‌ آنهایی که تاکنون مزیت رقابتی داشته‌اند بپردازند بلکه مزیت‌ رقابتی در توان پاسخگویی به خواستهای مشتری مشخص‌ می‌گردد و مدام ممکن است تغییر نماید. 5 شرکت‌های ژاپنی منابع بیشتری نسبت به همطرازان‌ اروپایی و آمریکایی خود در زمینه تحقیق و توسعه صرف‌ می‌کنند و این موضوع ممکن است تشریح‌کننده علت برتری‌ ژاپنی‌ها بر دیگران به هنگام بازاریابی در کشورهای دیگر در خصوص محصول و نوآوری در فرآیندها باشد. در مطالعه‌ای‌ Wong,Saunders,Doyl در سال 6891 به‌ این مطلب دست یافتند که شرکت‌های ژاپنی که بر کیفیت و توسعه‌ محصول تمرکز کرده‌اند و منابع بیشتری برای ارتقاء امور به منظور دستیابی به اهداف بالای بازار صرف نموده‌اند،سهم و سیطره‌ حد اعلایی در بازار دارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.