Skip to main content
فهرست مقالات

رهیافت توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدی در قالب بازارچه های صنفی - صنعتی

نویسنده:

ISC (14 صفحه - از 19 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : صنایع، صنایع کوچک، صنایع کوچک و متوسط، صنعتی، صنایع بزرگ، صنفی، توسعه، بازارچه‌های صنفی، تولیدی، ر قالب بازارچه‌های صنفی، بازار، شبکه‌های، ایجاد بازارچه‌های صنفی، جهت توسعه اصناف تولیدی، رقابت، توسعه صنایع کوچک، اقتصادی، تجربه سازمان توسعه صنعتی ملل، جهت توسعه صنایع کوچک، تجربیات، صنوف تولیدی، خوشه‌های صنعتی، موفقیت ایجاد خوشه‌های صنعتی، خوشه‌ها توان رقابت صنایع، منطقه، بنگاه‌های، توسعه صنایع کوچک و متوسط، کارهای کوچک و متوسط، توسعه کسب و کارهای کوچک، بخش صنایع کوچک و متوسط

رضه نمایند.تجربه‌ سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو)در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه حکایت از موفقیت ایجاد خوشه‌های صنعتی در سطح دنیا دارد و می‌توان از این تجربه در جهت توسعه اصناف تولیدی در قالب بازارچه‌های صنفی-صنعتی در ایران بهره جست.

خلاصه ماشینی: "‘‘ حال گردآوری تمامی این گروهها در کنار یکدیگر در یک‌ منطقه جغرافیایی و ایجاد شبکه‌های زنجیره‌ای و تکاملی را خوشه‌های صنعتی گویند،انجام یک چنین کار یعنی ایجاد این‌ خوشه‌های صنعتی فرصتها و مزیتهایی را ایجاد خواهد کرد که‌ مهمترین آنها عبارتند از: *مشخص‌تر شدن تأمین‌کنندگان مواد خام،ابزار آلات و ماشین‌آلات *توسعه مهارتی فنی و تخصصی در قالب فعالیتهای خاص‌ تخصصی *زمینه‌سازی برای توسعه همکاری‌ها بین گروهها(صنوف) *تخصصی‌تر شدن و تمرکز فعالیتها در مناطق خاص‌ جغرافیایی *متنوع نمودن تولیدات بومی همراه با ارتقاء کیفی *پشتیبانی و حمایت از ابدعات و اختراعات داخلی *ایجاد مجموعه‌های آموزشی *کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری اضافی از جمله هزینه‌های‌ مربوط به حفاظت محیط زیست *بالابردن توان صادراتی محصولات تولیدی *مساعدت و همکاری خوشه‌ها جهت بهره‌وری از تکنیکهای‌ فنی،خدمات مدیریتی و مالی و غیره سرمایه‌گذاریها بر روی صنایع کوچک چنانچه براساس‌ اینگونه طرحها صورت پذیرد علاوه بر نزدیکی صنایع به‌ یکدیگر،تمرکز آنها در یک منطقه‌7،میتواند سبب استفاده از تجربیات گروههای مختلف از یکدیگر شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.