چکیده:
با توسعه فناوری اطلاعات در سطح جهان و گسترش روز به روز اینترنت در پهنه گیتی،تجارت الکترونیک نیز جایگاه مهمی یافته است.در این میان ایران نیز ناگزیر،به چنین عرصهای خواهد پیوست.در جامعه اطلاعاتی،استفاده بهینه از اطلاعات و تدارک سود بیشتر مورد نظر است. اینترنت خصوصا وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روز به روز بر حجم آن افزوده میشود.در حال حاضر میلیونها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بردارند بر روی سرویسدهندههای مختلف موجود میباشند و این در حالی است که هر روز نیز بر حجم این اطلاعات افزوده میشود. بیشک بهرهگیری از فناوری اطلاعات یکی از حلقههای لازم برای افزایش ارتباطات تعاملی با مشتریان و کارایی تجاری در اقتصاد ملی است. بنابراین پدیده تبلیغات در تجارت الکترونیک از ضروریات تجارت در قرن حاضر میباشد.در حال حاضر 30 درصد بازار فرش جهانی به ایران تعلق دارد که با توجه به قدمت این صنعت در کشور،این رقم شایسته ایران نیست.از این رو باید بکوشیم تا صنعت فرش به عنوان معرف هنر و فرهنگ کهن ایران،به عنوان منبع اصلی صادرات غیرنفتی جایگاه والاتری را در عرصه جهانی کسب نماید. برخی آمار و ارقام چندان مطلوب به نظر نمیرسد،چه باید کرد؟این مقاله ضمن مروری بر روشهای سنتی تبلیغات در صنعت فرش به بررسی منافع استفاده از روشهای نوین تبلیغات الکترونیکی میپردازد.
خلاصه ماشینی:
"جستجو به کمک موتورهای جستجوگر پیرامون فرش ایران بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع به بررسی وضعیت سایتهای ایرانی در موتورهای جستجوگر به عنوان یکی از راهکارهای تبلیغات تجارت الکترونیکی در زمینه صنعت فرش میپردازیم.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل شماره 2:تعداد سایتهای ایرانی در مقایسه با رقبا با تایپ کلمه Perian carpet یا Iranian carpet در کمال تاسف بسیاری از سایتهایی که در پاسخ به این جستجو ارایه میگردند،ایرانی نیستند و به طور واضحتر اینکه فرش ایرانی از دیگران خریداری میشود یا اینکه کاربران اطلاعات مورد نیاز خود درباره فرش ایرانی را از دیگران کسب میکنند.
com که بخصوص نقش درگاه یا دروازه را ایفا مینمایند در این صنعت وجود دارند که میبایست خود را بیشتر به معیارهای موتورهای جستجوگر که کانال ارتباطی آنها با دهکده جهانی میباشند نزدیکتر نمایند و از طرفی به گسترش وب سایتهای خود بپردازند،استفاده از راهکارهای بهتر میتواند به نوعی راهگشا باشد،به عنوان مثال افزایش جزییات اطلاعات مفید در مورد کالای مورد نظر مشتری،افزایش قابلیت سفارشی سازی کالا از سوی مشتری و...
از آنجاییکه بازاریابی از طریق اینترنت با بازاریابی تبلیغات سنتی متفاوت است لازم است شکل تبلیغات را با توجه به تکنولوژیهای موجود در زمینه تجارت الکترونیک بهبود ببخشیم و با توجه به راهکار جدید در این زمینه که در این مقاله به تعداد زیادی از آنها پرداخته شد به ارتقا آگهیهای تجاری علامت تجاری کاتالوگها و غیره بپردازیم و در نهایت به شناختهشدهتر شدن فرش و صنایع دستی ایران در سطح جهان دست یابیم."