Skip to main content
فهرست مقالات

آشنایی و کاربرد قانون 5 "ت" در حل تعارضهای درون سازمانی

نویسنده:

ISC (2 صفحه - از 117 تا 118)

کلیدواژه ها : رهبری ،مدیریت بومی ،قانون 5 ت ،تعارض و تنش

کلید واژه های ماشینی : مدیر، تنشها، مدیر مسئله فیصله پیدا، حل تعارضهای درون‌سازمانی، تصفیه، سازمانها، حل تنشها و تعارضهای ایجاد‌شده، تذکر، تلنگر، موضوع حل تضادها و تنشها، تنشها با تفکر مدیر، تفکر، تلنگر موضوع خاتمه‌یافته، مدیران و رهبران سازمانها، تلنگر و تصفیه، تحمل فرد خاطی، مسئولیتهای مدیران، شدت، تفکر مدیر پیرامونی چرائی حادثه، ناسازگاری، موضوع، اخراج و تصفیه کارمند، مشکل، بحران، مرحله، حق، تصفیه کارمند از محیط ضرورت، مسئله، آشنایی و کاربرد قانون، توجه به تجارب مدیریتی

یکی از مسئولیتهای مدیران،حل تنشها و تعارضهای ایجاد شده بین کارکنان و اداره امور موسسات می‌باشد.این مهم در زمره وظیفه‌"هدایت‌ و رهبری‌"در سازمانها است.موضوع حل تضادها و تنشها کاملا به فرهنگ سازمانی و سطح بلوغ پرسنل بستگی درد.در این مقاله،نویسنده با توجه به تجارب مدیریتی خویش در بنگاههای ایرانی،اقدام به جمع‌بندی و تدوین‌"قاون 5 ت‌"نموده است که حرف اول کلمات‌"تفکر،تحمل، تذکر یا تلنگر و تصفیه‌"می‌باشد و معتقد است،مدیران و رهبران سازمانها می‌توانند با اعمال پله‌ای این پنج اقدام،بسیاری از تنشها با تفکر مدیر پیرامونی چرائی حادثه رفع و رجوع گردیده یا با تحمل فرد خاطی توسط مدیر مسئله فیصله پیدا کرده و در مواردی نیز با تذکر مدیر و با حداکثر تلنگر موضوع خاتمه یافته و در کمتر موردی نیاز به اخراج و تصفیه کارمند از محیط ضرورت می‌یابد.

خلاصه ماشینی: "در این مقاله،نویسنده با توجه به تجارب مدیریتی خویش در بنگاههای ایرانی،اقدام به جمع‌بندی و تدوین‌"قاون 5 ت‌"نموده است که حرف اول کلمات‌"تفکر،تحمل، تذکر یا تلنگر و تصفیه‌"می‌باشد و معتقد است،مدیران و رهبران سازمانها می‌توانند با اعمال پله‌ای این پنج اقدام،بسیاری از تنشها با تفکر مدیر پیرامونی چرائی حادثه رفع و رجوع گردیده یا با تحمل فرد خاطی توسط مدیر مسئله فیصله پیدا کرده و در مواردی نیز با تذکر مدیر و با حداکثر تلنگر موضوع خاتمه یافته و در کمتر موردی نیاز به اخراج و تصفیه کارمند از محیط ضرورت می‌یابد. اگر بحران بگونه‌ای مربوط به افراد خاص می‌شد و از آنجا که افراد استعداد تغییر و درک حقیقت برایشان همواره متصور است در این مرحله به مدیر پیشنهاد می‌شود تا با تحمل موضوع‌ و صبر در جهت روشن‌شدن مسئله قضیه را پیگری کند البته‌ در این مرحله می‌تواند تواما به تفکر و تامل درباره موضوع‌ بپردازد شاید راه کار جدیدی برای حل مسئله پیدا شود و اغلب‌ گذشت زمان مسائل را منتفی و مشکلات را حل می‌نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.