Skip to main content
فهرست مقالات

آشنایی با سازمانهای مجازی و پارادایم مجازی گری در مدیریت

نویسنده:

ISC (8 صفحه - از 143 تا 150)

کلیدواژه ها : فناوری اطلاعات ،سازمان مجازی ،محیط مجازی ،پارادیم مجازیگری ،فرامدیریت

کلید واژه های ماشینی : فناوری اطلاعات، سازمان مجازی، کارکنان، مدیریت، زمان، مدیریت سازمان مجازی، سازمانهای مجازی و پارادایم مجازی، فرامدیریت، پارادیم، مشتری، شبکه، ساختار، مدیریت سازمان مجازی فرامدیریت، اعتماد، فناوری اطلاعات و فناوری شبکه، سازمان مجازی بدون فناوری اطلاعات، کارکنان سازمان مجازی، ابزار تغییر سازمان فرامدیریت، سازمان مجازی دشوار، کار گرفتن فناوری اطلاعات جدید، نظارت، فرامدیریت سازمان مجازی، آشنایی با سازمان‌های مجازی، محیط، فرصت‌های، کار، فرایند، بازار، شکل، استراتژیک

برای کاستن زمان پاسخگویی و بهبود انعطاف‌پذیری،باید شکل کاملا جدیدی از سازمان‌ها به وجود آیند.سازمانهای مجازی که امروزه با سرعت‌ بالایی در حال شکل‌گیری هستند می‌توانند پاسخی به این نیاز باشند.سازمان مجازی یک گروه از بنگاههای مستقل است که به یکدیگر ارتباط دارند و یک سازمان موقت واحد را تشکیل می‌دهند.یک سازمان مجازی به شرکا و همکاران خود امتیازات استراتژیک مشخصی چون دست‌یابی به منابع‌ متنوع و گسترده را می‌دهد.در چنین سازمانی تغییر شکل و سازماندهی مجدد متناسب با فرصت‌های جدید آسان است.تغییر از یک سازمان‌ مجازی به یک سازمان مجازی دیگر یک ابزار استاندارد در مدیریت سازمانهای مجازی است و به همین دلیل حفظ همکاری و مسوولیت‌پذیری در افرادی‌"مجازی‌"که در یک سازمان متغیر با همکاران متفاوت کار می‌کنند،فرایندی بسیار پیچیده‌تر از مدیریت یک سازمان سنتی است. یک سازمان مجازی باید بر اعتماد و نظارت حداقل پایه‌گذاری شود.به این دلیل که نظارت و کنترل اجزای آن بسیار دشوار می‌باشد.چالش چگونه‌ مدیریت کردن و چگونه اداره کردن کار در سازمان مجازی دشوار است.کارکنانی که‌"دیده نمی‌شوند"باید در مورد آن‌چه از آن‌ها انتظار می‌رود به‌ طور واضح توجیه شوند و بر مبنای خروجی‌ها ارزیابی گردند.مدیران نیز باید بدانند که چگونه اعتماد و اثربخشی گروهی را تقویت کنند.

خلاصه ماشینی: "سازمان‌های مجازی اخیرا به عنوان یک پارادیم جدید از ساختار سازمان برای رسیدن به مزایای رقابتی و در پاسخ به‌ نیازهای تجارت الکترونیکی به وجود آمده‌اند. 1. یک تغییر پارادیم برای سازمان‌ها در عصر تجارت‌ الکترونیکی چالش مدیریتی اصلی در این عصر این است که ساختار سازمانی‌ای طراحی شود که بتواند موثر و پاسخ‌دهنده باشد و بتواند انتقال دانش بین مکان‌های مختلف را میسر سازد. برای این که سازمان خود را از ساختار موجود خارج ساخته و به حالت مجازی دربیاید،نیازمند تغییرات‌سازمانی و تجدید ساختار در فرایندها و عملکردهای سازمانی‌ است که این امر با توجه به مقاومت طبیعی افراد در مقابل تغییر بسیار مشکل خواهد بود. *کار در منزل‌21:یک ساختار از سازمان‌های مجازی معمول که‌ در آن برای کارکنان محل کاری در نظر گرفته نشده است و باید در منزل کار کنند. [1] مساله‌ای که تحت عنوان پارادوکس سازمان‌های مجازی از آن یاد می‌شود این است که گروه‌ها باید به سرعت ومنعطف کار کنند تا نوآور باشند بتوانند نیازهای مشتری را به خوبی پاسخ‌ دهند. این وظایف عبارتند از: به کار گرفتن فناوری اطلاعات جدید:مشتمل بر غربال‌ کردن اطلاعات‌51،فراگیری دانش‌61و مورد کاوی بومی سازی، مثال‌هایی از نیازهای مدیریتی برای اداره کردن اطلاعات‌ سازمانی هستند که در محیط بازرگانی الکترونیکی‌71کار می‌کند. علاوه بر آن،به دلیل این که نیروی کار در سازمان مجازی به‌ شدت متحرک است،دانش سازمانی در آن ممکن است گم شود. [6] (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 1:فرامدیریت سازمان‌های مجازی به کمک فناوری اطلاعات فرایند مدیریت کردن سازمان مجازی بسیار پیچیدتر و دشوارتر از سازمان‌های سنتی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.