Skip to main content
فهرست مقالات

مهیاسازی،‌ رهیافتی برای بهبود بهره وری در آموزش عالی

نویسنده: ؛ ؛

کلیدواژه ها : بهره‌وری ،آموزش عالی ،آینده‌نگری ،رهیافت مهیاسازی

کلید واژه های ماشینی : آموزش عالی ،بهره‌وری در آموزش عالی ،مهیاسازی ،عالی ،ره‌یافت مهیاسازی ،مدیران دانشگاهها ،بکارگیری ،مدیریت آموزش عالی ،مراکز آموزش عالی ،نگرش مدیران ،تغییر نگرش مدیران ،مفهوم بهره‌وری در آموزش ،تغییر نگرش ،مدیران به مفهوم بهره‌وری ،هدف تغییر نگرش مدیران ،تحولات در قرن ،نظریه مدیریتی ،مدیران آموزش عالی ،نگرش به بهره‌وری ،نیازهای جامعه ،رهیافت مهیاسازی ،بهبود بهره‌وری ،روند تحولات جهانی ،پاسخگویی به نیازهای جامعه ،نیازهای متقاضیانی ،برنامه‌ریزی در آموزش عالی ،برنامه‌های آموزشی ،روند تحولات ،تعریف بهره‌وری ،دانشگاههای حوزه مدیریت

تحولات در قرن بیست و یکم بر هر نوع سازمانی،اعم از تولیدی و یا خدماتی،تأثیر خواهد گذارد.دانشگاهها نیز از این امر مستثنی نیستند.لذا،از مدیران دانشگاهها انتظار می‌رود تا دانشگاهها را به نحوی مدیریت نمایند که بتوانند پاسخگوی نیازهای متقاضیانی باشند که در سطح محلی،منطقه‌ای‌ و بین‌المللی پیش روی آنان قرار دارند.برای این منظور،مدیران باید بتوانند بهره‌وری دانشگاههای حوزه مدیریت خود را به طور منظم محک زده و ارتقاء بخشند.این مقاله با هدف تغییر نگرش مدیران به مفهوم بهره‌وری در آموزش عالی،تلاش می‌کند تا با نشان دادن انواع چالشهایی که دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با آنها روبرو هستند،به معرفی رهیافتی بپردازد که با بکارگیری آن بتوان بهره‌وری در آموزش عالی را ارتقاء بخشید.در این زمینه، ابتدا روند تحولات جهانی و تأثری آنها بر آموزش عالی تشریح گردیده است.در ادامه نحوهء نگرش به مفهوم بهره‌وری در آموزش عالی مورد نقد قرار گرفته و نهایتا به معرفی رهیافت مهیاسازی به عنوان یک نظریه مدیریتی نوین می‌پردازد تا مدیران دانشگاهها را در ارتقاء بهره‌وری در آموزش عالی‌ قادر سازد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.