Skip to main content
فهرست مقالات

"نقش تحلیلی شش سیگما با رویکرد باز مهندسی مجدد فرایند"

نویسنده:

ISC (10 صفحه - از 59 تا 68)

کلیدواژه ها : شش سیگما ،بازمهندسی مجدد فرایند ،سیستمهای مدیریت کسب و کار ،سیگمای دیجیتالی و

کلید واژه های ماشینی : شش سیگما، بازمهندسی مجدد فرایند، فرایند، مشتری، سازمان، متدولوژی، بازمهندسی فرایند کسب و کار، اطلاعات، مدیریت فرایند کسب و کار، سیستم شش سیگما، سیگما در بازمهندسی مجدد، فرایند کسب و کار، بهبود، سیستمهای مدیریت فرایند کسب، طراحی، مدیران، فرایند شش سیگما، متدولوژی شش سیگما، کانون توجه طرحهای بهبود سازمان، خطا، رویکرد، مهندسی مجدد فرایند، سیستم، سطح شش سیگما، مدیریت، بازمهندسی مجدد فرایند کسب، رویکرد بازمهندسی مجدد فرایند، فرآیندهای، طرحهای بهبود سازمان بر فرایندها، تحلیل و بازمهندسی فرایندهای کاری

عرصه جدید از کسب و کار تصویری از سازمان ارائه می‌کند که با این نگرش جدید،سازمان مجموعه‌ای از فرایندهایی است که هدف آنها ایجاد ارزش برای مشتری است و مستلزم ایجاد ارزش برای مشتری،آفرینش ارزش در خود سازمان است.برنامه‌ریزی سازمانی که می‌خواهد رویکرد فوق را دنبال کند در وهله اول ورود به حوزه سیگماهاست و در مرحله بعد طی مراحل بهبود تا رسیدن به سطح شش سیگما یعنی‌ 4،3 خطا در یک میلیون فرصت می‌باشد.با گذار از سیگماهای پایین‌تر به سیگماهای بالاتر کانون توجه طرحهای بهبود سازمان بر فرایندها منعطف می‌گردد.متدولوژی شش سیگما این امکان را به سازمان می‌دهد که با بهره‌گیری از این متدولوژی،خطای فرایندها را به حداقل‌ رساند. با توجه به اینکه در عصری که به سر می‌بریم کاربرد فناوریهای روز منجر به کارایی بیشتر چنین متدولوژیهایی می‌گردد،از اینرو سیستم‌ شش سیگما نیز به شکل دیجیتالی بوجود آمده و در"سیستمهای مدیریت فرایند کسب و کار"کاربرد دارد.در این مقاله نیز هدف مروری بر بررسی تحلیلی شش سیگما می‌باشد و در نهایت شش سیگما در بازمهندسی مجدد فرایند به عنوان یکی از پارادیم‌های جدید را مورد بررسی قرار می‌دهیم..

خلاصه ماشینی: "نقش تحلیلی شش سیگما با رویکرد بازمهندسی مجدد فرایند نویسنده: صدیقه رضاییان فردویی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه الزهرا(س) چکیده عرصه جدید از کسب و کار تصویری از سازمان ارائه می‌کند که با این نگرش جدید،سازمان مجموعه‌ای از فرایندهایی است که هدف آنها ایجاد ارزش برای مشتری است و مستلزم ایجاد ارزش برای مشتری،آفرینش ارزش در خود سازمان است. [1] شش سیگما یک سیستم جامع و انعطاف‌پذیر برای دست‌ یابی-بهبود و افزایش موفقیت کسب و کار است که به‌ واسطه: *درک کامل از نیازهای مشتری *استفاده منظم از واقعیات *تحلیل‌های آماری *توجه کامل مدیریت *بهبود و بازساخت فرایندهای کسب و کار راهبری می‌ شود. 3. اجرای موفقیت‌آمیز فرایند شش سیگما مستلزم توجه به نکات زیر است: 1-پایه‌گذاری نوعی استراتژی بازرگانی 2-اجرای شش سیگما از بالاترین سطح سازمان 3-آموزش رهبران شش سیگما 4-آرایش نیروها به جای تفویض اختیار 5-دیدگاه مشتری‌گرا 6-دیدگاه فرایندگرا 7-گرایش به کارکنان 8-رهبری 9-ایجاد قواعد روشن برای اتصال شش سیگما و مدیریت مالی‌ شرکت (به تصویر صفحه مراجعه شود) 1."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.