Skip to main content
فهرست مقالات

"نقش تحلیلی شش سیگما با رویکرد باز مهندسی مجدد فرایند"

نویسنده: ؛

کلیدواژه ها : شش سیگما ،بازمهندسی مجدد فرایند ،سیستمهای مدیریت کسب و کار ،سیگمای دیجیتالی و

کلید واژه های ماشینی : سیگما ،بازمهندسی مجدد فرایند ،سیگما در بازمهندسی مجدد ،مهندسی مجدد فرایند ،سیگما با رویکرد ،بازمهندسی ،مهندسی مجدد ،فرایند کسب و کار ،تحلیلی شش سیگما ،مجدد ،بازمهندسی مجدد ،سیگماهای پایین‌تر به سیگماهای ،بازمهندسی فرایند کسب ،کسب و کار ،طراحی مجدد ،سازمان مجموعه‌ای از فرایندهایی ،بازمهندسی فرایند ،طرحهای بهبود سازمان ،ایجاد ارزش ،منتخب ،مراحل بهبود ،سطح شش سیگما ،سیگما می‌باشد ،سیگماهای بالاتر کانون توجه ،رضایت مشتری ،سیستمهای مدیریت ،خطای فرایندها ،اندازه‌گیری عملکرد ،جدید ،پروژه‌های شش سیگما

عرصه جدید از کسب و کار تصویری از سازمان ارائه می‌کند که با این نگرش جدید،سازمان مجموعه‌ای از فرایندهایی است که هدف آنها ایجاد ارزش برای مشتری است و مستلزم ایجاد ارزش برای مشتری،آفرینش ارزش در خود سازمان است.برنامه‌ریزی سازمانی که می‌خواهد رویکرد فوق را دنبال کند در وهله اول ورود به حوزه سیگماهاست و در مرحله بعد طی مراحل بهبود تا رسیدن به سطح شش سیگما یعنی‌ 4،3 خطا در یک میلیون فرصت می‌باشد.با گذار از سیگماهای پایین‌تر به سیگماهای بالاتر کانون توجه طرحهای بهبود سازمان بر فرایندها منعطف می‌گردد.متدولوژی شش سیگما این امکان را به سازمان می‌دهد که با بهره‌گیری از این متدولوژی،خطای فرایندها را به حداقل‌ رساند. با توجه به اینکه در عصری که به سر می‌بریم کاربرد فناوریهای روز منجر به کارایی بیشتر چنین متدولوژیهایی می‌گردد،از اینرو سیستم‌ شش سیگما نیز به شکل دیجیتالی بوجود آمده و در"سیستمهای مدیریت فرایند کسب و کار"کاربرد دارد.در این مقاله نیز هدف مروری بر بررسی تحلیلی شش سیگما می‌باشد و در نهایت شش سیگما در بازمهندسی مجدد فرایند به عنوان یکی از پارادیم‌های جدید را مورد بررسی قرار می‌دهیم..

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.