Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت بر ذینفعان سازمانی و چگونگی کسب رضایت آنان

نویسنده: ؛ ؛

کلیدواژه ها : ذینفعان ،گروه‌های ذینفع ،مدیریت ذینفعان ،سهامداران

کلید واژه های ماشینی : ذینفع ،ذینفعان سازمان ،گروههای ذینفع ،ذینفعان سازمانی ،کسب رضایت ،محیط داخلی و خارجی ،مدیریت استراتژیک ،عملکرد سازمان ،خواسته‌های گروههای ذینفع ،توسعه صنعتی ،مدیریت ذینفعان ،مدیریت رسانه ،دیدگاه سیستمی ،استراتژیک ،فن‌آوری اطلاعات و مدیریت ،حوزه مدیریت ،گروههای ذینفع داخلی ،داخلی ،انواع گروههای ذینفع ،سهامداران و مالکان سازمان ،فن‌آوری اطلاعات ،تحقیق و توسعه ،نقش رسانه‌ها ،تاثیرات منفی ،گروههای دینفع ،تاثیرات منفی عناصر محیط ،ذینفعان خارجی ،تاثیرات زیادی بر سازمان ،سازمانهای عصر ،پیچیدگی محیط

یکی از مشخصه‌های بارز عصر حاضر پیچیدگی محیط داخلی و خارجی سازمانها و نهادهای اجتماعی می‌باشند.در چنین محیطی داشتن دیدگاه سیستمی و کل‌نگر برای مدیریت سازمانها الزامی می‌باشد تا از طریق دیدگاه سیستمی و آینده‌نگر بتوانیم تمامی مولفه‌های اساسی و عناصر موثر بر عملکرد سازمان را در نظر گرفته و سپس فعالیتهای سازمان را طوری برنامه‌ریزی،سازماندهی،هدایت و کنترل کنیم که به بهترین وجهی بتوانیم از تاثیرات منفی عناصر محیط داخلی و خارجی در امان بوده و حتی بر آنها تاثیر گذاشته و آنها را کنترل نماییم.سازمانهای عصر حاضر برخلاف گذشته برای حفظ خوشنامی،شهرت، رشد و بقای خود نیازمند مبذول داشتن توجه به گروههای مختلفی در کنار سهامداران و مالکان سازمان می‌باشند.در گذشته‌ای نه چندان دور رشد و بقای‌ سازمانها تنها با ارضای نیاز گروههای معدودی که در رأس آنها سهامداران قرار داشتند،پیوند خورده بود،اما در عصر جدید سازمانی،چالشهای قانونی، اقتصادی،سیاسی،اخلاقی و فرهنگی موجب ظهور ذینفعانی شده است که نسبت به سازمان خود را ذی حق می‌دانند بدین جهت در این مقاله ابتدا تعریفی از ذینفع،انواع گروههای ذینفع و ماهیت ادعاهای آنها ارائه داده و سپس مدیریت ذینفع و کسب رضایت آنها توضیح داده خواهد شد و نهایتا اقدامات سازمانها در جهت کاهش تاثیرپذیری و افزایش اثر گذاری بر گروههای دینفع مورد بحث قرار خواهد گرفت.در خاتمه نیز نتیجه حاصل از این‌ نوشتار ارائه میگردد

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.