Skip to main content
فهرست مقالات

چگونگی برنامه ریزی آموزشی کارکنان در سازمانها

نویسنده: ؛

کلیدواژه ها : منابع انسانی ،آموزش ،اهداف آموزش ،برنامه‌ریزی آموزش ،فرآیند آموزش

کلید واژه های ماشینی : توسعه نیروی انسانی ،سرمایه انسانی ،فرآیند آموزش ،فرهنگ سازمانی ،برنامه‌ریزی آموزشی ،دوره‌های آموزشی ،برنامه‌های آموزشی ،توسعه منابع انسانی ،نیروی انسانی ،آموزش کارکنان ،بهبود عملکرد ،موسسات آموزشی ،توسعه مدیریت ،نیازهای آموزشی ،آموزش و توسعه ،منابع انسانی ،سازمانها و موسسات آموزشی ،مدیران و سرپرستان ،روشهای آموزشی ،تعیین نیازهای آموزشی ،نیروی کار ،مهارتهای ارتباطی ،افزایش دانش ،دوره‌های اختصاصی ،پرورش و توسعه ،مهارتهای تصمیم‌گیری ،روش با استفاده ،اهمیت توسعه ،انسانی سازمان ،ایجاد می‌گردد

میزان توانایی سازمانها و شرکتها و موسسات آموزشی در شناسایی و حفظ نیروی کار واجد شرایط می‌باشد.یکی از عوامل مورد توجه در اتخاذ این توانایی، پرورش و توسعه سرمایه انسانی در این موسسات است،سرمایه و توسعه نیروی انسانی به تواناییها و قابلیتهای سازنده و کارآمد کارکنان اشاره دارد.این‌ تواناییها و قابلیتها شامل دانش،مهارتها و تجربه می‌شود که دارای ارزش اقتصادی هستند.توسعه منابع انسانی و بکارگیری درست از آن در سازمانها و موسسات آموزشی،فنی،اقتصادی و کشاورزی و سایر علوم مستلزم تامین نیروی انسانی کارآمد و ماهر آموزش دیده است.این نوشتار ضمن بررسی اهمیت‌ توسعه نیروی انسانی،به نقش استفاده از آموزش ازجمله اهداف مربوطه،برای آن در تاثیر گذاری در توسعه نیروی انسانی و فرآیند آموزش کارکنان می‌ پردازد.آموزش فرآیندی است که براساس آن تغییری نسبتا پایدار در جهت بهبود نحوه انجام کار در کارکنان موردنظر صورت می‌دهد.بنابراین آموزش‌ شامل تغییر مهارتها،دانش،نگرشها و رفتار است.آموزش باعث می‌شود که یک پل ارتباطی بین کارکنان با شغل ایجاد شود تا از طریق آن کارکنان ضمن‌ حرفه‌ای شدن در مشاغل خود از عهده حل دشواریهای خود نیز برآیند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.