Skip to main content
فهرست مقالات

نون و پنیر و تصویر بر سفره مدرنیته

ناقد:

(1 صفحه - از 16 تا 16)

کلید واژه های ماشینی : میزبان آثار گرافیک سیامک فیلی‌زاده، گرافیک، ایران میزبان آثار گرافیک سیامک، هنر، هنر گرافیک، مدرن، تصویر بر سفره مدرنیته، خانه هنرمندان ایران میزبان آثار، اصول بی‌اصول خال تور نوازی، آثار گرافیک مفهومی

خلاصه ماشینی:

"آنچه در ادامه از نظر خواهد گذشت نقد و نگاهی است کوتاه پیرامون آثار گرافیک مفهومی این هنرمند. اصالت و آشنایی مکتب سقاخانه از طرفی و گنجینه‌های‌ غنی فرهنگ ایرانی از طرف دیگر سبب شد تا پس از پراکندگی و مهاجرت‌ سردمداران این مکتب،تفکران آنها به شیوه و دیدگاههای متفاوت در عرصه هنر به‌ زندگی خود ادامه دهد. این آثار در اصل هجو نامه‌ایست برای جامعه‌ای که دوران گذر و تحول سنت به مدرن‌ و حتی پست مدرن را به یکبارگی در درون خود شاهد است. نمایش فیلمی که خود هنرمند از یک‌ اجرای‌"خال تور نوازی‌"تهیه منتاژ کرده است‌ نیز در شکسته شدن این فضا سهم بسزایی ایفا کرده‌ است. اجرای‌"ویدئو آرت‌"به همراه شکلی از فوتو آرت و هنر گرافیک این نمایشگاه را به عرصه‌"گرافیک‌ مفهومی‌"نزدیک کرده است. که همگی با اصول بی‌اصول‌ خال تور نوازی و یا نوازندگی که هرکدام ساز خود را می‌زنند است،سبب شده تا در این نمایشگاه شکلی‌ جدید از هنر گرافیک را شاهد باشیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.