خلاصه ماشینی:
"سیری در هنر طراحی جهان طراحی ژاپنی قسمت دوم ترجمه و تلخیص:آناهیتا کارآمد تصویر شماره 6:یکصد پیرمرد در جشن نوشخواری،اثر ایکه نوتایگا،قرن 81 ،مرکب،رنگ و رنگایه طلایی روی ابریشم،882/8*45 سانتیمتر (اندازه کامل طومار)،گالری هنر فریر،واشنگتن (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر شماره 5:کانزان،اثر کانو،قرن 41،دوره نامبوکو (Nambooku) ،مرکب روی کاغذ 13*201/3 سانتیمتر،گالری هنر فریر،واشنگتن اضافه کردن رنگابه،رنگ و حجم نمایی برای افزودن حس واقعگرایی بیشتر به طراحی ژاپنی،بعدها در دورهی کاماکورا (Kamakura) رشد و بسط یافت(قرن دوازدهم تا چهاردهم).
این کیفیت فردگرایانه خط در طومار دستی چوجوگیگا (chojy Giga) ،در پرتره قرن چهاردهمی کانزان (Kanzan) اثر کائو (Kao) شماره 5)و به خصوص در آثار مکتب نانگا (Nanga) مانند«یکصد پیرمرد در جشن نوشخواری»اثر تایگا (Taiga) مشهود است(شماره 6).
تصویر شماره 4:گاو نر،دوره کامکورا،مرکب و رنگ روی کاغذ 04*72 سانتیمتر،نقاشی به عنوان طومار آویزی،موزه هنر سیاتل (به تصویر صفحه مراجعه شود)"