خلاصه ماشینی:
"شکی نیست که هنرمند نقاش با انگیزه ارتباط با مخاطب،به نمایش آثار دل خوش میکند چرا که قصد دارد اندیشه و احساساتی را که با مرارتهای گوناگون به نقش آورده،به مخاطب ارائه دهد.
با چنین تصوراتی به چند گالری رجوع کردم و از جانب گالریدار که واسطه بین هنرمند و مخاطب میباشد،با سؤالاتی روبرو شدم که هر کدام بیش از پیش مرا از به نمایش دراوردن نقاشیهایم پشیمان میکرد.
پس از شنیدن این سؤالات تازه متوجه شدم که گالری محل عرضه کالایی است که میشود با پول ارزشگذاری شود و پول میباید نقش ایدئولوژی من را بازی کند.
هنوز فراموش نکردهایم که تا چندی پیش وقتی وارد گالری میشدیم با روبرو شدن با آثار آبستره،مخاطب حس کنجکاویش تحریک میشد و در پی یافتن جواب سؤالاتی که ذهنش را درگیر کرده بود،به هنرمند خالق اثر رجوع میکرد و تنها جوابی که دریافت میکرد این بود که:هرچه شما فکر کنید همان درست است و من توضیحی ندارم."