Skip to main content
فهرست مقالات

لئون گلوب

معرف:

(1 صفحه - از 12 تا 12)

کلید واژه های ماشینی : لئون گلوب، هنر، خشونت، نقاشی فیگوراتیو شیکاگو، شیکاگو، سیاسی، خلق آثار سیاسی، موزه هنر بروکلین، مؤسسه‌ی هنر شیکاگو، آثار، جنگ، هنر گلوب، آثار گلوب، گلوب آثار، گلوب متولد، محصول خوی حیوانی، بافت آبله‌گون و خشن، سطوح بریده‌شده، هنر آموخته‌ی دانشگاه شیکاگو، واقع‌گرای اجتماعی، نقاشی موضوعی، هنر پاپ و خلاقیت، سطح وسیع آثار، میان اساطیر یونان باستان، دهه‌ی هشتاد آثار، برگزار، پرداختی خشن، گذار تاریخ، به نقاشی، مرور بر آثارش

خلاصه ماشینی: "جنگ،خشونت،اختناق،بازجویی، شکنجه،و تبعیض نژادی مصادیق‌ طغیان این سرشت حیوانی است که در تصاویر رئالیستی او با پرداختی خشن‌ باز نمود دارند. چهره‌ی کریه خشونت، محور و موضوع آثار اوست،چه در آثاری که به عنوان‌ Gigantomachies خلق نمود و تجسمی از تنازعات در میان اساطیر یونان باستان بود(مانند اثر پرومته 2)و چه در آثاری که با نگاهی واقع‌گرا به‌ موضوعاتی چون هولوکاست، هیروشیما و متعاقب آن جنگ کرده و ویتنام در طول دهة 05 و 06 پرداخته‌ است. او به عنوان سردمدار نقاشی فیگوراتیو شیکاگو(در دهه‌ی 05)،در دوره‌ای به‌ نقاشی موضوعی روی آورد که جنبش‌ اکسپرسیونیسم انتزاعی در اوج بود و اینگونه گرایشات را تحت شعاع خود قرار می‌داد،در موقعیتی که هنر جهانی‌ چشم بر افزون‌طلبی‌های سیاسی و آشفتگی‌های اجتماعی فرو می‌بست و با اعتراض خوش منظر هنر پاپ و خلاقیت خنثی مینی‌مالیسم سرگرم بود. سطح وسیع آثار او بیشتر به نقاشی‌ دیواری مانند است این پارچه‌های عظیم با برش ناهمگون کناره‌ها و گاه پارگی‌ها، دیوارکوب‌هایی هستند که نه خود زشتی‌ بلکه نمایش زشتی‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.