Skip to main content
فهرست مقالات

جوینده ای در منطقه ممنوعه

نویسنده:

مترجم:

(3 صفحه - از 13 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : هنر ،نمایش ،ویولا ،ویدئو ،تصاویر ،زباله ،موزه ،جوینده‌ای در منطقه ممنوعه ،سروری ،آثار ،عکس ،بیننده ،گتی ،رنگ ،مخاطب ،سوژه ،آثار هنری گالری گتی ،انسان ،تجربه‌های ،نگاه ،حال خلق آثار ویدئویی ،موزه پل گتی ،بیل ویولا ،زیبایی ،عکس‌ها رویکردی فرمالیستی ،ویدئو آرت ،زندگی ،تجربه‌های تصویر علی سروری ،مجموعه آثار سروری ،هنر ویدئو

خلاصه ماشینی:

"از اوایل‌ دهه 07 ویولا بر روی کشف قوه‌ی ادراک به عنوان‌ راهی برای خودآگاهی متمرکز شد این مسیری بود که‌ او را به تامل در تجربیات مشترک انسانی از تولد، مرگ و زندگی واداشت(نگاه کنید به اثر (North triptich) و تلاش برای درک معانی حیات زمینه‌ساز اندیشه و مطالعه او در سنت‌های معنوی فرهنگ و هنر شرق و غرب گردید. نمایشگاه اخیر شامل 31 اثر کلیدی از جمله‌ Emergence می‌باشد که با مشارکت گتی برای اولین بار به‌ معرض نمایش گذاشته شده و فیلمی کوتاه به نام‌"بیل ویولا و شیوه‌ی‌ خلق اثر هنری‌ Emergence "که توسط مارک کیدل ساخته شده‌ بود هم‌زمان با نمایشگاه اکران گردید. در واقع ویولا زمانی بیشترین تاثیر را می‌گذارد که اجزا کارش تقلیل‌ می‌یابند کار مورد علاقه‌ام در این نمایش‌"اتاق کاترین‌" "Cartherines Room" است که برگرفته از نقاشی‌"قدیس کاترین سینیایی‌ در حال نیایش‌"اثر"اندره ا دی بارتولو"است. اثر کمتر تاثرگذار با این حال متاخرین در سری پاسیون‌ها2002 Emergenc کاری است بر اساس اثری از نقاش قرن 51 ایتالیا مازولینو به نام پییتا Pieta است،این فرسکی است که نیمی از هیکل‌ مسیح را بر روی تابوتی سنگی نشان می‌دهد که از طرفین توسط مریم‌ مقدس و قدیس جان،حمایت می‌شود. اگرچه در غالب عکس‌ها رویکردی‌ فرمالیستی دیده می‌شود و هنرمند آشکارا به‌ قصه‌پردازی و مفهوم‌گرایی روی نمی‌کند اما به دلیل ویژگی و پتانسیل ذاتی سوژه و شیوه برخورد هنرمند،سهم مخاطب از آثار وی تنها در تجربه‌ای زیبایی شناسانه‌ (Aesthetic experience) خلاصه‌ نمی‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.