Skip to main content
فهرست مقالات

نقاشی: نگاهی به نگاه معنوی

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(2 صفحه - از 4 تا 5)

خلاصه ماشینی:

"در بخش هنر انتزاعی که بنده انتخاب کرده‌ام و واقعا کار سختی هم بود،هنرمنی موردنظر بود که بیان خلاقانه و درورن‌گرایانه داشته باشد،به این معنا که هنرمند صادقانه واکنش‌های حسی و روحی خویش را نسبت به جهان پیرامون خود در اثر هنری متجلی کند. و بخش اعظم‌ اثر هنری از روح هنرمند نشات می‌گیرد و چون معتقدیم اثر وقتی به ذهن هنرمند هجوم می‌آورد از مجراهایی ناشناخته است باتوجه به دانش‌هایی که در طول زندگی هنریش کسب کرده است‌ لذا معتقد بودم که برای شرکت در این نمایشگاه درواقع با برداشتی که سیاست‌گذاران از نگاه‌ معنوی دارند شاید بهتر باشد که به دنبال هنرمندانی بروند که شاید گرایش‌های آثارشان به آن‌ برداشت نزدیک باشد. آیا اصلا می‌شود آثار هنری را براساس معیار نگاه معنوی دسته‌بندی کرد قبل از این‌که این‌ معیار مبهم را تعریف کنیم؟J نه،ایشان هنرمندانی را انتخاب کرده‌اند که به‌هرحال در آثارشان در 5 سال گذشته بیشتر وجوه‌ به قول آن‌ها معنوی دیده می‌شد. و در کار آنها نیز این نگاه وجود دارد و این‌که براساس چه معیاری این‌ آثار انتخاب شدند برای من و بسیاری از دوستان محل سؤال بود و حتی شگفت‌زده شدیم. ما به عنوان نقاش کار خودمان را انجام می‌دهیم این‌که نگاه ما معنوی هست یا نیست این بستگی به دوران دارد که چه‌ قضاوتی خواهد کرد و این را باید توضیح بدهم که یک نقاش بیان شخصیت خودش را در اثر دارد و این دیگران هستند که بر آن عنوان‌های متفاوت می‌گذارند و حضور من در این نمایشگاه‌ کاملا دعوتی و براساس نظر آقای صادقی بوده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.