Skip to main content
فهرست مقالات

هنرهای تجسمی و اندیشه انتقادی معاصر (5): فلسفه گرافیک (با نگاهی به آثار آنتون بکه موزه هنرهای معاصر تهران دی و بهمن 82)

نویسنده:

(2 صفحه - از 8 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : گرافیک، آنتون بکه و گرافیک عکس، اطلاعات، آنتون بکه موزه، گرافیک روش بیان زندگی مدرن، هویت، عکس، زندگی، مرزهای، فلسفه گرافیک

خلاصه ماشینی:

"2گرافیک در نگاه اول از این تجربه(درهم آمیختگی)انسان خبر می‌دهد،می‌کوشد به آن سامان داده و آنها را در نظم درونی ارائه دهد،روایت تصویری است که تجربه‌های متفاوت ما،از زندگی‌ امروزی با همه‌ی تنش‌های نهفته‌اش،با تمام چیزهایی که از درون به آنها وصله و پینه می‌شود. 3گرافیک سامان دادن به این شخصیت‌هاست که به‌ ا اتفاقی در صفحه حاضر شده‌اند،علی رغم تمامی تمایزها و جهت‌های متفاوتش،ازاین‌رو تمام بار گذشته برای گرافیست‌ چونان خاطره تصویری حاضر است گاهی چیزهایی را از گذشته‌های دور در کنار عناصری از امروز در میدان دید ما حاضر می‌کند که با تجربه‌های دور و نزدیک ما خواناست. پس گرافیک زبان ما نیز هست و بارها مهمتر این روشی التقاطی،مرز محکم تمام‌ روش‌هایی بیانی تصویر را می‌شکند به هنرهای تجسمی امکان نمی‌دهد که به گونه‌ای ریاضی‌وار تخصصی شوند و از مرز خاصی دفاع کنند،به عبارتی می‌کوشد تا هنرهای تصویری را از تبدیل شدن به‌ قاعده‌های علمی و دستوری دور کند مدام مرز آنها را به هم می‌ریزد. ازاین‌رو در پرتره‌هایی که بکه جراحت و خونابه‌ها را به نمایش گذاشته است،ضرب و شتم تصویر حس نمی‌شود،به بیان ساده‌تر این گزینش‌ زیبا شناسانه گاه لطمه‌ای به روح کار وارد کرده است،در همه آثار بکه گونه‌ای احساس زیبایی شناسانه‌ موج می‌زند که پرتره‌ها را به گریم و چیدمان نزدیک می‌کند،و آن تمامیت لحظه که عکس همیشه به آن‌ می‌بالد در این چیدمان آنتون بکه از دست رفته است. یزدانجو 28 (به تصویر صفحه مراجعه شود) «جسم و روح0002/» Anthon Beeke گرافیک مثل آدم‌های روزگارش چند تکه است‌ از یک هویت مستقل حرف نمی‌زند اما می‌کوشد در یک‌ کلیت یکپارچه آنها را ارائه دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.