Skip to main content
فهرست مقالات

برداشت آزاد یا بازیافت (تأملی در بی ینال ششم نقاشی)

نویسنده:

(3 صفحه - از 12 تا 14)

کلید واژه های ماشینی : بی‌ینال ششم نقاشی، بازیافت، برداشت آزاد، نقد صوری نقاشان بینال، نقد صوری آثار نقاشی، بازیافت تاملی در بی‌ینال، نقاشان بینال ششم، تصاویری، تأملی در بی‌ینال، قضاوت، ارائه تصاویری به مطالب تاریخی، فرح سیدابو، مجموعه آثار هنرمند، آثار، نمایشگاه نام نوشته‌های تندیس آثار، زهرا پاکزاد، Marcel Duchamp، حافظه دیداری، اثر نهایی، نمایشگاهی ذهن مخاطب به حافظه، قابل تامل، تکرار کار، اشاره تصویری، توجه به نکات مهمی، آثار برگزیده، برداشتهایی از آثار

خلاصه ماشینی: "برداشت آزاد یا بازیافت‌ تاملی در بی‌ینال ششم نقاشی تحقیق و نگارش:زهرا پاکزاد (به تصویر صفحه مراجعه شود) احمد منتطری‌رودبارکی (به تصویر صفحه مراجعه شود) فرح سیدابو القاسم (به تصویر صفحه مراجعه شود) Joan D. بنابراین در نقد صوری آثار نقاشی باید علاوه بر توجه به‌ نکاتی از این دست و مشابه آن به مجموعه آثار هنرمند موردنظر نیز چشم‌ دوخت،چرا که در بسیار موارد هنرمندان به دلائل مختلف تحت تاثیر یکدیگر بوده‌اند از جمله بعضی از آثار پیکاسو و براک که تنها بواسطه‌ی امضا آنها قابل‌ تشخیص است. مهدی طباطبائی (به تصویر صفحه مراجعه شود) Nestor Millan (به تصویر صفحه مراجعه شود) برنا ایزدپناه‌آبکنار (به تصویر صفحه مراجعه شود) Jasper Johns حال اگر بخواهیم این مهم را به نقد صوری نقاشان بینال ششم گروه بزنیم‌ باید بپذیریم که مجموعه آثار ارائه شده‌ در این بینال نیز از این منظر قابل تامل‌ است. نمونه‌های ارائه شده در این نوشتار بخش کوچکی از آن چیزی است که‌ نحوه‌ی قضاوت آن در سطور فوق به‌ آن اشاره شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.