Skip to main content
فهرست مقالات

مجسمه: گفتگو با تونی کرگ

مصاحبه شونده:

مترجم:

(2 صفحه - از 20 تا 21)

خلاصه ماشینی:

"به مدت ده سال(78-7791)شیوه‌ی کار او این‌گونه بود که قطعاتی از اشیای دور افکنده شده،اغلب پلاستیکی، را جمع‌آوری می‌کرد،آنگاه آنها را روی زمین یا دیوار با آرایش خاصی نصب می‌نمود تا طرحی را بیافریند یا تصویری آشنا(مثل پرچم انگلستان)را بازنمایی کند. این جنبه از کار کرگ را می‌توان هم راستا با هنر فقیر( (Art povera ایتالیا دانست،گرچه دایره‌ی آثارش بسیار وسیع‌تر از آن است. از 2891 به بعد،کرگ به ساخت مجسمه‌هایی با تکنیک‌های سنتی،چون تراش و مدل سازی پراخت،و این بار متن زیر گفت‌وگویی با اوست که در کتاب‌ New Art به چاپ رسیده است. داستانش خیلی ساده است و درعین‌حال در زندگی من بسیار (به تصویر صفحه مراجعه شود) در مجسمه،ماده‌ی اولیه نیست که بیشترین اهمیت را دارد. بنابراین،به جایی رسیدیم که هنرمند دیگر خود را با ماده‌ی‌ اولیه‌ی معینی محدود نمی‌کند،زیرا این کار ساده اندیشانه و غیر خلاق به حساب می‌آید. هر ماده‌ی اولیه‌ای را می‌توان در ساختار یک مجسمه‌ به کاربرد،برای این کار محدودیتی وجود ندارد،اما این مواد اولیه با اشیای اطراف ما«تناسب»دارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.