Skip to main content
فهرست مقالات

پایان سخن شنو که ما را چه رسید (به بهانه شروع ترم تحصیلی جدید)

نویسنده:

(1 صفحه - از 14 تا 14)

کلید واژه های ماشینی : برنامه آموزش دوره کارشناسی نقاشی، نقاشی، هنر، آموزش، برنامه آموزشی، نقاشی دیواری، کارگاه نقاشی سطح، دانشجو، گروه هنر ستاد انقلاب فرهنگی، نقاشی عمومی و نقاشی دیواری

خلاصه ماشینی:

"وقتی پرسیده می‌شود کارشناس‌ یعنی چه؟می‌گویند«یعنی تکنسین نقاش‌ که توان تجزیه‌وتحلیل داشته باشد و بتواند در دبیرستان و یا تا حد کاردانی‌ تدریس کند!» با فرض صادق بودن تعریف بالا آیا بازار کار مناسبی در جامعه برای این تعداد زیاد نقاش وجود دارد؟آیا بهتر نیست در راستای این تعریف،رشته‌های متعددی که کارآفرین‌ نیز باشند به وجود آید؟در تعاریف،برنامه آموزشی تا چه موفق بوده است؟آیا نقاشی‌ عمومی«روی سطوح کوچک»و نقاشی دیواری«روی سطوح بزرگ»برای هر دو می‌تواند تعریف مناسبی باشد؟ در بخش دروس پایه در زیرمحتوای مبانی هنرهای تجسمی آمده است که:با توجه به‌ مشترک بودن این درس در رشته هنرهای تجسمی و کاربردی،تا حد امکان می‌بایست‌ مثال‌ها جامع و بین‌رشته‌ای یا به تناسب از همه رشته‌های هنری انتخاب شوند.... آیا کارگاه‌های عکاسی 1 و 2 می‌توانند پاسخ‌گوی دنیای عکاسی پیشرفته امروز باشد؟آیا گنجاندن دروس دیگر به‌جای هندسه مناظر و مرایا امری صحیح است؟آیا نیاز به پرسپکتیو نقاشانه در این درس پایه‌ای احساس نمی‌شود؟آیا کارگاه چاپ‌های دستی 1 برای‌ دانشجوی مقطع کارشناسی نقاشی کافی است؟ عدم آشنایی و تسلط عملی بر تکنیک‌های مختلف نقاشی دیواری منجر به رنگ‌گذاری بر دیوار و یا موزائیک‌کاری(نه با مهارت و دقت دوران باستان و بیزانس)بر سطح مستوی شده‌ است؟آیا در این درس ضرورت نقاشی دیواری و پیام‌رسانی فضایی آموزش داده می‌شود؟ آنچه در زیر محتوای کارگاه نقاشی سطح 1 دیده می‌شود بخش نظری است که شامل: آشنایی اجمالی با مکاتب نقاشی ایران و جهان ادامه در صفحه 91 نگاه (به تصویر صفحه مراجعه شود) در حاشیه برگزاری بینال پوستر تهران،نمایشگاهی نیز از آثار استاد محمد احصایی برپا شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.