Skip to main content
فهرست مقالات

مقدمه ای بر مجسمه سازی معاصر انگلستان (بخش نخست - به بهانه ی نمایش آثار در موزه هنرهای معاصر تهران)

نویسنده:

(2 صفحه - از 6 تا 7)

کلید واژه های ماشینی : مجسمه‌سازی معاصر انگلستان، هنر، انگلستان، مجسمه‌سازی، موزه هنرهای معاصر تهران، مقدمه‌ای بر مجسمه‌سازی معاصر، پاپ، کارو، نسل بعدی مجسمه‌سازان انگلیسی، ماشین

خلاصه ماشینی:

"بعدها، تونی گرک به تکنیک‌های(به تصویر صفحه مراجعه شود) سنتی‌تر مجسمه‌سازی، همچون تراش،جوشکاری‌ و مدلسازی روی آورد و آثاری در ابعاد بزرگ،با مصالح گوناگون چون برنز، پلاستیک،گچ،چوب و شیشه ساخت. نکته‌ی دیگر در کار بیل‌ وودرو یا تونی کرگ تضاد نگرش ایشان به اشیای مصرفی،با نگرش هنرمندان پاپ است: اشیایی که هنرمندان پاپ،زمانی آن‌ها را همچون نمادهای فرهنگ معاصر مطرح کرده بودند، در دست این نسل جدید هنرمندان مایه تحقیر و تمسخر شدند. در طی دهه‌ی 0591،مردود بودن هنر به مثابه پدیده‌ای انحصاری،در انگلستان نیز مطرح شد،و این زمانی بود که میراث هنری هنری مور و باربارا هپورت،بر تقدیس زیبایی‌شناسی،همچنان باقی بود،و نفوذ هربرت رید،نقشی مشابه کلمنت گرینبرگ، در انگلستان ایفا می‌کرد،و از سوی دیگر مؤسسه هنرهای معاصر،تا حد زیادی در باب‌ چگونگی هنرهای زیبا تصمیم می‌گرفت. آثار این دوره و نگرش او به ماشین و صنعت،در تقابل اساسی‌ با نگرش برخی از هنرمندان نسل جدید،مثل وودرو و کرگ قرار می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.