خلاصه ماشینی:
"سقف بلند سادهی بسیار نقش نگاهی به نمایشگاه آبرنگهای احمد وثوق احمدی جواد مجابی جهانبینی عمده تاریخ نگارگری ایران بر اساس حرکت نگاه کاشف از بیرون به درون است و بازتاباندن تناسبات و روابط پیرامون انسان نگارگر به گونهای که انعکاس عالم در ذهن خالق اثر از طبیعت به سوی خیال طبیعت خیالی فرد جمالشناس میل دارد.
من خودکارهای سریع و موجز کنابی او را که در عالم تناسبات رنگین نقاشی و خیال آدم عاشق طبیعت که روح پویای این جهان را با بصیرتی معنوی و موشکاف در شکلهای انتزاعیاش خلاصه و بازنمایی میکند،ترجیح میدهم اگر چه میدانم هنرمند را از آنچه میسازد نه آگاهی است و نه اختیار،بندهی حس درون و ضرورتهای ساختاری اثر است و هرپرده،ساز و کار خاصی برای کمال یافتنش میطلبد نه منطقی بیرون از خود را."