Skip to main content
فهرست مقالات

طبیعت ناآرام زبان در جوهره ی پنهان رنگ (یادداشتی بر نمایشگاه آثار علیرضا ظریف در گالری تندیس شیراز)

نویسنده:

(1 صفحه - از 6 تا 6)

کلید واژه های ماشینی : نمایشگاه آثار علیرضا ظریف، آثار علیرضا ظریف در گالری، طبیعت ناآرام زبان، رنگ، هنر، اثر قدرت بصری هنر مفهومی، جوهره‌ی پنهان رنگ، علیرضا ظریف در گالری تندیس، زبان در جوهره‌ی پنهان، نقاشی

خلاصه ماشینی:

"لودویگ ویتگنشتاین در دهه‌های آخرین قرن بیستم به واسطه رویکرد هنر به‌ موضوعات اجتماعی،تجربه‌های نوینی در به کارگیری‌ ابزارها و روش‌های بیان هنری در ساختار آثار هنری دخیل واقع شد و در این‌ زمینه قلمرو گسترده و متنوعی تجربه گردید. در این میان مخاطبان جدید دهه‌ شصت نیر با آثار گروهی از هنرمندان شورشی آشنا شدند که‌ مظهر یک قرن تلاش و پیگری در فهم فلسفه مدرن بود. اوج‌ فهم این آثار زمانی به قدرت بصری خود نزدیک گردید که‌ پابلو پیکاسو پرتره گرترود اشتاین را تمام کرد و به جای‌ صورت او،مدل یک ماسک را نقاشی کرد. اگر فاصله‌ی ذهنی و زمانی در آثار ظریف را از دوره‌ی سوررئالیسم دهه‌ی چهل و چاپ آن آثار در مجله‌ ی "خوشه‌"ی احمد شاملو بدانیم سپس به گرایش‌های‌ اکسپرسیونیسم انتزاعی یا نقاشی کنشی او در این دهه، توجه خاص داشته باشیم،درخواهیم یافت که او در تمام‌ دوران خلق آثار هنری خود،پیوسته به دنبال کشف رابطه‌ زبان با زمینه یا شکل و خطوط عصبی قلم بوده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.