Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی: طراحی در ایران (بخش دوم)

نویسنده:

(1 صفحه - از 18 تا 18)

کلید واژه های ماشینی : طراحی، نقاشی، مدرنیسم، نوعی موضع‌گیری در برابر مدرنیسم، هنر، طراحی طراحی در ایران بخش، طراحی در ایران، نقاشی معاصر، نقاشی معاصر ایران، مدرن، نقاشی مدرن، تقدم، انقلاب، نقاشی برخلاف شعر انقلابی، گذشته‌ی نقاشی معاصر، جامعه، مردم، رواج کوبیسم، هنر ایران، نقاشی ایران، اوضاع اجتماعی ایران، نوعی نقاشی، حد نقاشی در میان مردم، نقاشی و طراحی، حیات، نقاشی سیاسی و مردمی، به‌عبارتی، نقاشی در غرب، سبک هنری، مخالفت با مدرنیسم

خلاصه ماشینی: "و سنت‌گرایی یا به عبارتی تاکید بر سنت در نقاشی که در سال‌های 06 رواج می‌یابد از یک سو برای نیل به«هویت یابی»و از سوی‌ دیگر به واسطه مخالفت با غرب زدگی است،و مدرنیسم را نیز نوعی‌ غرب زدگی می‌دانستند. نه منتقد آگاه و دلسوز درکنارمان بود و نه‌ ارزش‌گذاری اجتماعی در کار و نه مردم به این نوع کارها روی خوش نشان‌ می‌دادند»3،چگونه می‌توان نسبت به تلاش آن‌ها چشم فروبست و در عوض آن‌ها را محکوم نمود؟!شاید اگر قدری منصفانه‌تر به گذشته‌ی‌ نقاشی معاصر ایران نگاهی بیندازیم،خواهیم دید که نقاشی ما تاکنون چه‌ راه سختی را پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده است. نقاشی برخلاف شعر انقلابی و متحول مشروطیت که تبدیل به صدای‌ انقلاب شده بود،در آن هنگامه سر در لاک خود فروبرده بود و انگار نه‌ انگار که مشروطه‌ای روی داده است،در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی‌ و متعاقب آن در طول جنگ تحمیلی،و سال‌های پس از آن آشکارا بازتابی‌ از شرایط و اوضاع اجتماعی ایران است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.