خلاصه ماشینی:
"ریچارد سرا و مسئلهی هنر همگانی هلیا دارابی (به تصویر صفحه مراجعه شود) در دهههای 0791 و 0891 که اقبال آثار هنری محیطی به اوج رسیده بود و هنرمندان مناظر وسیع طبیعت،جزایر، دشتها،دریاچهها و اقیانوسها را،واسطهی هنرآفرینی خود قرار داده بودند،گرایشهای متفاوتی از هنر محیطی شکل گرفت.
Specific) (Site یکی از این آثار عظیم سرا که در حوزهی هنر عمومی جنجال بزرگی آفرید،پیکرهای به نام کمان مورب ( tilted arc )بود که در 2891،به سفارش سازمان GSA (General Service Administrations) و در چارچوب طرح«هنر در معماری»برای میدان فدرال نیویورک،واقع در جنوب منهتن طراحی و ساخته شد.
سرا خود در مورد این مجسمه چنین میگوید:«این مجسمه،سازهای است که مخصوص همین مکان طراحی شده و هدف آن تغییر دادن یا مختل کردن عملکرد تزئینی میدان،و وادار کردن این محیط به واکنش فعال در متن پیکره است»او با این حضور فیزیکی عظیم،موفق شد بینندگان را وادار سازد تا در ادراک خود از فضای فیزیکی میدان تجدیدنظر کرده و آن را به چشم فرمی پیکرهوار بنگرند."