Skip to main content
فهرست مقالات

نقاشی: باری مک گی و رسالت هنر خیابانی (گذار از تجربه فقر در نقاشی قرن 21 (قسمت هفتم))

نویسنده:

(2 صفحه - از 8 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : نقاشی ،هنر ،مک گی ،دیوار نویسی ،مک گی و رسالت هنر ،باری مک گی و رسالت ،آثار باری مک گی هنرمند ،شهر ،رسالت هنر خیابانی ،تاثیر دیوار نویسی بر هنر ،دیوار نویسی‌ها ،نیویورک ،باری مک گی ساکن سانفرانسیسکو ،سانفرانسیسکو و مرکز نقاشی نیویورک ،تصاویر ،فضا ،مترو ،مک گی هنرمند مطرح حال ،آثار قابل‌ذکر باری مک گی ،دیوار نویسی مترو ،سانفرانسیسکو ،نقاشی‌های دیواری ،هنر معاصر ،آثار شخصیت‌های ویژه مک گی ،دیوار نوشته‌های دستشوئی‌های عمومی ،مکان ،نقاشی‌های دیواری چیکانو خلق ،مک گی با به‌کارگیری نقاشی‌های ،آثار ،آمریکا

خلاصه ماشینی:

") «مایکل دوکرتیو» همانگونه که می‌دانیم دیوار نویسی‌ها همیشه در گوشه و کنار وجود داشته‌اند و تاثیرات خود را همواره بر هنرمندان مختلف به جا گذاشته‌اند،سال‌ها قبل از این که دیوار نویسی در دهه 07 و اوایل دهه 08 مورد توجه قرار گیرد تاثیر آن‌ها را در آثار سای تومبلی مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم که از دیوار نوشته‌های دستشوئی‌های عمومی به چه نحوی در کارهایش تاثیر پذیرفته‌ است،اما به همان‌گونه که گفته شد در سال‌های اولیه دهه 08 بود که این اصطلاح ویژه پا به‌ عرصه هنر معاصر نهاد به‌طور کلی اگر تاثیر دیوار نویسی بر هنر امروز را مورد بررسی قرار دهیم‌ به نتایج جالب توجهی می‌رسیم. مک گی با آثاری‌ تاثر پذیرفته از دیوار نویسی‌های بسیاری که در سانفرانسیسکو خلق شده‌اند(و بسیاری از آن‌ها در سبک و مواد در حد کارهایی هستند که در طی دهه 07 در جریان جنبش نقاشی‌های دیواری‌ چیکانو خلق شده‌اند)این بحث را مطرح می‌کند که آگهی‌های تبلیغاتی بیانگر تجاوزی به‌ شدت مصر گرایانه به محیط عمومی است که به‌ندرت تمایلات اجتماعی در آن در نظر گرفته‌ می‌شوند. مک گی انسان‌شناسی است که به‌ شدت به دنبال چنین صحنه‌هایی از هنر خیابانی می‌باشد که فهرستی از نویسندگان و تصاویری‌ را که با آن برخورد کرده و از آن‌ لذت برده در ذهن دارد او اشاره‌ می‌کند که استقبال مخاطبین از آثارش مهم‌تر و دست نیافتنی‌تر از محیطهای مصنوعی و غیر مردمی‌ و یا نگارخانه خواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.