Skip to main content
فهرست مقالات

نقاشی: گذار از تجربه فقر در نقاشی قرن 21 (قسمت دوازدهم) (لوک تویمانزو نقاشی پس از آشویتس)

معرف:

(2 صفحه - از 8 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : نقاشی، تویمانز، هنر، تویمانز راهی شبیه ریشتر، بلژیک، تصاویر، لوک تویمانز، مخاطب، آثار تویمانز احساسات مخاطب، فیلم

خلاصه ماشینی:

""من تصاویر موردنظرم را بی‌واسطه نشان می‌دهم،تاثیر آن‌ها روی‌ مخاطب باید شبیه تهدیدی باشد که مخاطب در آغاز به‌طور مستقیم مجربه نکند و با فاصله و حل معماری تصویر به آن دست یابد در این صورت وقتی مخاطب نزدیک‌تر می‌شود این تهدید باید در سطحی دیگر نمودار شود"و این عنصر اساسی در آثار تویمانز احساسات مخاطب را تحت شیلک آنی خود قرار می‌دهد شلیکی که تنها در یک سکوت مطلق می‌تواند حاضر باشد نوعی آرامش قبل از طوفان،تویمانز در آثارش هرگونه امید و آرزویی را نفی می‌کند او نه قصد دارد نقاشی را به نقد بکشد و نه ملاحظات تاریخیش را درنظر می‌گیرد به همین دلیل شاید به نظر می‌رسد که آثار تویمانز معمولی هستند و هیچ چیز جدید را گزارش نمی‌کنند. در این تصاویر هرچند که هراس آشکار از بیخ‌وبن‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) نقاشی شده،اما فقط در عناوین است که می‌توان پی به هسته درونی آن‌ها برد؛یک پرتره با چشمان بسته‌ (Secret 1999) بخشی از یک بدن بزرگنمایی شده و غیر قابل تشخیص‌ (Noso 1993) و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.