Skip to main content
فهرست مقالات

دومین نمایشگاه تایپوگرافی (مولوی)

گزارشگر:

(1 صفحه - از 21 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : نمایشگاه تایپوگرافی، مولوی، رنگ، سالک، آثار تایپوگرافی حجت رنجبر علی، نماد، کار حجت رنجبر سمت راست، رنگ سرخ و استحاله‌ی سرخ، دومین نمایشگاه، سیاه

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) رنگ سرخ نیز تاکیدی روی بعد افقی و جهت شرق دارد. استفاده رنجبر از رنگ سرخ‌ و استحاله‌ی سرخ به زرد و سپس به تون‌های روشن،نوعی تحول درونی و حرکت را القا می‌کند. (به تصویر صفحه مراجعه شود) سالکان،عبایی به رنگ سیاه بر دوش دارند و هنگامی که می‌خواهند سماع کنند با لباسی سفید مراحل سلوک را می‌پیمایند. از این نظر سفید درکار خورشیدپور همان سیاه در اثر رنجبر معنی می‌دهد. علاوه بر آن در اینجا،ربتم نوشتاری کلمه مولانا نوعی حرکت ایجاد می‌کند که به سادگی اشعار مولوی را به یاد می‌آورد خورشیدپور مفهوم وصل را با آرزوی وصل و از طریق جداافتادگی نقطه نشان‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) می‌دهد. منتهی تاکید بر تنها یک نقطه نشان می‌دهد که همه‌ی دوایر دیگر نیز حول‌ این نقطه و برای رسیدن به آن حضور دارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.