Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی: طراحان معاصر ایران (علیرضا جدی)

نویسنده:

(2 صفحه - از 14 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : طراحی، هنر، علیرضا جدی، نقاشی، علیرضا جدی دوران هنرستان، اساتید، دانشگاه، عمامه‌پیچ، دانشگاه آزاد، جریان سیال ذهن

خلاصه ماشینی:

"بدین ترتیب زمانی که علیرضا جدی دوران هنرستان را سپری‌ کرد،آنقدر پتانسیل در او جمع شده بود تا نقاشی را به‌عنوان آینده‌ خود انتخاب کند. این ارتباط نزدیکی که استاد با دانشجویان داشت به علاوه درگیری‌هایی که‌ یعقوب با شکل کار خودش داشت و آن را به نحوی نیز به آموزش خود انتقال می‌داد،در تحول‌ نوع نگرش بچه‌ها بسیار مؤثر بود. تحولاتی که‌ از امپریونیسم به این طرف در طراحی شکل گرفته بود،دو بعدی شدن فضای تصویر و ارتباط عناصر با یکدیگر در کنار موضوعاتی مثل الهام گرفتن از شعر و ادبیات،ذهن ما را متوجه وسعت‌ طراحی کرد،بدین معنی که فهمیدیم طراحی فقط کپی از عینیت موجود نیست و می‌تواند اشکال‌ بسیار دیگری نیز داشته باشد. فی البداهگی،توجه به عنصر تصادف و کمک از پدیده‌هایی که به‌طور اتفاقی در کار شکل می‌گیرد،و نیز رهایی و خود را به جریان سیال ذهن سپردن نکاتی بود که فرشید ملکی روی آن‌ها تاکید داشت،و بدین ترتیب چشم‌اندازهای‌ تازه‌ای را به روی دانشجویان گشود. » در سال 3731 جدی درس خود را در مقطع کارشناسی به اتمام‌ رساند و همان سال نیز برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ ارشد در دانشگاه پذیرفته شد. شاگردان که خود نیز این شرایط را درک و حس کرده بودند زمینه لازم برای چنین‌گرایشی در آن‌ها فراهم شده بود. علیرضا جدی خیلی زود از دوران هنرستان طراحی را شروع کرد و با تشویق و حمایتی که از طرف خانواده می‌شد و دوستان علاقه‌مندی که او بدین ترتیب پیدا کرده بود،به علاوه پشتکاری‌ که همیشه داشته،باعث شدند تا زمانی که پا به دانشگاه می‌گذارد،دست‌مایه خوبی در طراحی‌ برای آغاز دورانی تازه داشته باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.