Skip to main content
فهرست مقالات

ریچارد فیلیپس بعد از جف کونز (گذار از تجربه فقر در نقاشی قرن 21 (قسمت سیزدهم))

معرف:

(2 صفحه - از 4 تا 5)

کلید واژه های ماشینی : نقاشی، جف کونز، ریچارد فیلیپس، فیلیپس بعد از جف، عکاسی، فتورئالیسم، نمایش، پاپ، هنر، زنان

خلاصه ماشینی: "شعار مرکزی هنرمندان‌ مدرن از اواخر قرن نوزده تا اواخر دهه 0691 همواره این بود که هنر چیزی غیر از واسازی و بازنمایی‌ طبیعت می‌باشد اما فتورئالیسم با دقت و توجه بسیار و موشکافانه،به واقعیت و صحنه‌های زندگی‌ شهری با فیگورها و پرتره‌ها به تمامی در برابر این شعارها قد علم کرد. از هنرمندان مشهور در این گرایش«ریچارد استس»،با فضاهای خالی شهریش،«چاک کلوز»با پرتره‌های غول‌اسای خود و اطرافیانش،«مالکوم مورلی»؛ کسی که به شکل شدیدتر مسئله عکاسی و درگیری‌های انسان معاصر با عکس را به نمایش‌ می‌گذارد،«دن ادی»؛با دقت سحرانگیز که در تمام آثارش به بازنمایی ماشین‌ها در ترکیب‌های‌ گوناگون پرداخت،«پرلستین»؛با بدن‌های برهنه در فضاهای داخلی و«الکس کتز»؛که درواقع‌ بیشتر به عنوان یک هنرمند پاپ شناخته می‌شود بیش از همه قابل توجه‌اند. در مدل‌های نقاشی‌شده به‌ سال 69،وی خلا خاصی را به نمایش گذاشته که از هرگونه عنصر تزئینی عاری به نظر می‌رسد، در این آثار زنان نمادهای زیبایی جدا شده از متن هستند از مدل‌های مجلات پاپ در دهه‌ی 06 و 07. این سبک از آثار یادآور نقاشی‌های آخر فرانسیس پیکابیا است که آن‌ها ترکیب‌های‌ غریبی از تصاویر زنان با یک گل که در جایی غیرعادی از تصویر است یا با یک پوشش پارچه‌ای‌ روی صورت‌ها نمایش داده شده است. می‌توان گفت آثار انجام شده در همین سال یعنی‌ 8991 بود که برای فیلیپس شهرت جهانی به همراه داشت و در این سال فیلیپس گامی درخور در جهت ورود به لایه‌های درونی هنر آمریکا برداشت. جکو(برگرفته از جف کونز)پرتره‌ای از مایکل جکسون که توسط جف کونز در قالب مجسمه‌ای به شکل مدل درآمده است اما فیلیپس در این نقاشی اثری به مراتب پوچ‌تر از کونز دهه‌ی 08 خلق کرده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.