Skip to main content
فهرست مقالات

نقد مخاطب: از روزنه ی یک شکاف (یادداشتی بر نمایشگاه چیدمان قربانی)

ناقد:

(1 صفحه - از 20 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : هنر، روزنه‌ی، نمایشگاه چیدمان قربانی، کودک، روایت زنانگی آثار مریم اصغری، مادر، ایدئولوژی، تکرار ابدی گونه‌اش روایت ماهیت، آثار مریم اصغری، بلوغ آثار مریم اصغری‌اند

خلاصه ماشینی:

"چرا که طبقه‌ی حاکم فقط به این دلیل‌ می‌تواند هژمونی خود را بردیگر طبقات اجتماعی به کار گیرد که سلطه‌ی ایدئولوژیک می‌یابد، (به تصویر صفحه مراجعه شود) یعنی می‌تواند وارونه‌ی حقیقت‌ را به جای آن بنمایاند و به افکار عمومی حاکم شود. نکته جالب توجه در آثار مریم اصغری تبادل زمان و جایگاه‌ مادر و دختر اوست و گاه این جایگاه چنان تنگاتنگ تغییر می‌یابد که دیگر نمی‌توان گفت:آیا مادر کودک خود را در بر گرفته است یا کودکی خویش را؟!آیا دختر امروز همان مادر فردا است و یا مادر امروز در حسرت کودکی دیروز است؟! امنیتی که گاه با محفوظ بودن جنین در شکم و زمانی با در آغوش کشیدن فرزند و حتی با قرار دادن‌ کودک در درون محفظه‌ای شیشه‌ای که تداعی‌کننده و یادآور رحم مادر است به چشم می‌خورد و این قصه‌ای است که تار و پود روایتش در روایت زنانگی آثار مریم اصغری تنیده شده‌ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.