خلاصه ماشینی:
"از این نیز بگذریم که آنچه تاکنون در این سابقهی اندک قابل مشاهده است وجه تبلیغاتی است که برای اسپانسر در نظر گرفته میشود.
بهترین نمونهی این گفته نیز برگزاری مسابقهی تلویزیونی مشابهی است که با حمایت صاحبان صنایع شکل میگیرد تا دقایقی از وقت مخاطبان خود را پر کند و در پایان نیز برد تبلیغاتی این رسانه حمایتکننده را راضی نماید.
اما بهراستی اگر صاحبان این صنایع چند درصد از همین حمایت را به امور فرهنگی-هنری اختصاص دهند چندین نشریه،کتاب،اثر،هنری،و...
اما به نظر میرسد بیش از همه دلایل توجیه نبودن صاحبان ثروت موجب میشود تا تعدادی از آنها نیز که میل به اسپانسری دارند سرمایه خود را در اموری هزینه کنند که تاریخ مصرف دارند.
هزینههایی که معادل آن میتواند موجب ظهور پدیدههای فرهنگی-هنری شود که تاریخ مصرف ندارند.
اما اینها را نگفتیم تا در حق حمایتکننده مالی این نشریه بیانصافی کرده باشیم."