Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی: طراحان معاصر ایران (احمد امین نظر)

معرف:

(3 صفحه - از 6 تا 8)

خلاصه ماشینی:

"وقتی‌که تلاش و پشتکار این نوجوان شهرستانی را می‌بیند،ضمنا متوجه‌ مشکلات زندگی او در تهران می‌شود،نه‌تنها آتلیه خود را برای زندگی در اختیارش می‌گذارد، بلکه یک پول هفتگی ثابت نیز برایش در نظر می‌گیرد و این کمک بزرگی بود. »او از پرکاری خود دز این سال‌ها یاد می‌کند و می‌گوید:«یادم است به اتفاق یکی از دوستان از خیابان استانبول چندتایی کله‌ماهی برای‌ مدل تهیه کرده بودیم. » معلم دیگری که احمد از او نیز به نیکی بسیار یاد می‌کند اصغر محمدی‌2از دانش‌آموختگان‌ دانشگاه تهران و از شاگردان محسن وزیری‌مقدم است که هم از جهت عاطفه‌ای که در وجودش‌ بود،و هم در آموزش و یادگیری خود را مدیون وی می‌داند. توشه‌ای که در این هنگام‌ با خود دارد،قریب به پانزده سال کار بی‌وقفه‌ای است که تا آن زمان انجام داده‌ بود و این می‌توانست اعتمادبه‌نفس کافی‌ برای حضورش در دنیای جدید باشد. و این دستمایه‌ای بود برای بیان بهتر مضامینی‌ که معمولا ادبی یا توصیفی بودند و البته‌ چنین دستمایه‌ای به‌هیچ‌وجه اندک نبود،اما قطعا در مواجهه با آن‌چه در آلمان با آن‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) روبه‌رو شد کافی نبود. نکته‌ای که اگرچه او را تماما درگیر خود نمی‌کند،اما به‌هرحال‌ چشم‌انداز تازه‌ای مقابل او می‌گشاید و تحول فکری مهم‌تری که کسب می‌کند،فهم‌ این نکته است که به‌هرحال انسانی مشرقی‌ است و تنها در صورتی می‌تواند از یک‌ نقاشی بیگانه دست چندم تا حد یک هنرمند شاخص قد افروزد که به سنت،تاریخ و کلا فرهنگ شرقی و جهانی خود رجوع کند: «پس از مدتی گرفتار این شدم که کارهای‌ متاثر از نئواکسپرسیونیست مرا به کجا می‌رساند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.