خلاصه ماشینی:
"در حقیقت این مقالهها راهنمایی است برای طراحی در بازار بین المللی در کنار شناخت اصولی رنگ،در طراحی محصولات برای کشورهای مختلف و استفاده از عنصر تاثیرگذار رنگ،جایگاه رنگ در این کشورها باید شناخته شود،که این تحقیق میتواند راهگشای مسایل بسیاری در این خصوص باشد.
این رنگهای معدنی موجود در طبیعت،به خاطر ارزش ذاتی که در خود دارند،در اذهان مردم جهان براساس ارزش و اولیوت خاصی طبقهبندی میشوند که بهترین نمونه آن ارزشگذاری برای مدالهای طلا،نقره و برنز در مسابقات ورزشی میباشد.
بسیاری از محصولات در دهه 05 دوباره طراحی شدند تا بتوانند خودشان را در صحنهی تلویزیون نشان دهند؛مثلا رنگ و طرح پاکت سیگار ماربرو طوری انتخاب شده بود که بتواند جلوهای مناسب در صفحهی سیاه و سفید تلویزیون داشته باشد.
«ایالات متحده و کانادا» فکر میکنید رنگ در جامعهی سکولار و تجاری آمریکا یا در کشور همسایهی آن یعنی کانادا معنی و مفهوم خاصی دارد؟در این کشورهای آمریکای شمالی:برای دعوت بستگان به جشن تولد پسربچه خود، کارتهای صورتی رنگ برایشان میفرستید،میتوانید تابلوی ایست سبز رنگ را در این کشورها ببینید یا ماشین آتشنشانی آبی رنگ،یا یک درخت کریسمس زرد رنگ،در آمریکا و کانادا،استفاده از رنگ ممکن است از هیچگونه ضابطه و قاعده مفهومی و نمادین تبعیت نکند.
هرچند رنگ زرد بر روی کالا جلوهای خاص به آن میدهد به خاطر خوب دیده شدن،اما میتواند نشان از کم ارزش بودن نیز باشد.
به خاطر اینکه فام رنگی سیاه،رنگی متمایز از دیگر رنگ ها است(از این لحاظ که با عدم وجود رنگ،سیاهی پدید میآید)،بافت سیاه،توجه را جلب میکند."