خلاصه ماشینی:
"com طراحان امروز ایران فرهاد گاوزن خیلی زود از دیگران متمایز کرد،پرکاری بسیارش بود،«اصغر بهمنزاده مدیر گروه گرافیک صداوسیما که از شاگردان هوشنگ سیحون،و مینیاتوریست بسیار خوبی بود در هفته دو روز به ما درس طراحی میداد.
پیش از این اشاره شده است،اگر در سالهای پنجاه و شصت،به واسطه تحولات اجتماعی و جنگ در ایران،رواج و گسترش نقاشی و طراحیهای فیگوراتیو، روایی و اغلب شعارزده را شاهد بودیم،در سالهای هفتاد،با آرامشی که رفتهرفته بعد از دودهه بحران و تحول در ایران شکل میگیرد، شاهد رواج نقاشیهای غیرفیگوراتیو،انتزاعی و اغلب ساختارگریز هستیم،که کمتر به بیان مفاهیم اجتماعی و یا حتی هرنوع مفهوم یا مفهومی معین میپردازد و گویی بدینترتیب عصیانی بر علیه سالهای حاکمیت نقاشیهای فیگوراتیو و حتی شعارزده داشت.
» گاوزن با این مجموعه از کارهای خود نشان داد که ذاتا نقاش یا طراحی اکسپرسیو است،اگرچه در آن مرحله از کارش در برخورد با (به تصویر صفحه مراجعه شود) اکسپرسیونیستها،تنها لایههای بیرونی این جریان را دریافته بود و آثارش فاقد آن کنش و واکنش لازم عناصر خود بود و بنابراین نتیجه کار نیز سخت شعارزده مینمود.
آقای علی اصغر قرهباقی در نقدی پیرامون کارهای این دوره او مینویسد:«طرحوارههای کابوسمانندی که گاوزن آنها را با گیره کاغذ کیپ هم بر یک نوار سیاه نشانده بود،در واقع تکرار یک سلسله ایماژهای آشنا اما تحریف شده بود و پانورامایی از درام انسانی را پیش روی تماشاگر میگسترد.
میخواهد با نوعی نگرش تراژیک این طرحها را با انسان امروز پیوند دهد و انسانی را تصویر کند که در تندباد حادثه از هم گسیخته است و انگار مجال قد راست کردن و منسجم شدن را برای ابد از او گرفتهاند."