خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) اشلی خان از فرنگ برگشته امیر فرهاد زمانی که مقالهای ترجمهشده در مجله تندیس(شماره 54 نوشته آلن رایدینگ)نقل به مضمون از ساعتچی کلکسیونر شهیر به چاپ رسید،هنرمندانی که شاخکهای حساس و موقعیتسنج داشتند خوانندگان«حواسجمع»آن شدند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) گالریهای تهران به یک آن پر شده است از پرتره دختران و پسرانی که در فضاهای ناکجاآباد خیره به ما مینگرند و کسی نیست بپرسد:هنرمند عزیز این گنجینه تابهحال کجا بوده است،و شما چرا این تکنیکآزماییها و چهرهنگاریهای دقیق را تا پارسال نشان ما نمیدادی؟...
(به تصویر صفحه مراجعه شود) -اشلی وود (Ashley Wood) هنرمندی است که برخلاف نمونههای ایرانیاش تاشها و لکههای تیره را آنچنان حساب شده و دقیق روی صفحات سفیدش میگزارد که باور اینکه این لکهها روی صفحه پرداز نشدهاند،کمی عجیب به نظر میرسد اما وقتی مجموعهایی از کارهای او را ببینید،تصدیق خواهید کرد که توانمندی او در شناخت طراحی،و کنترل و حسابگری در تاشهایش نتیجه سالها ممارست در به وجود آوردن تصاویر(به؟؟؟لکههای رنگی)است،نه دستگاههای بزرگنمایی!"