Skip to main content
فهرست مقالات

طراحان امروز ایران: هادی ضیاءالدینی

معرف:

(2 صفحه - از 14 تا 15)

خلاصه ماشینی:

"» بی‌توجهی و ظلم‌های مضاعفی که به مردم کرد شده و تلاشی که آن‌ها همیشه برای اظهار وجود خود داشته‌اند،در کردستان،تبدیل به‌ فرهنگی از ملی‌گرایی شده،که در تمام عرصه‌های اخلاقی،اجتماعی، هنری و... (9531 الی 2631) ضیا الدینی از همان ماه‌های ابتدای ورود به دانشکده،در سنندج‌ کلاسی برای آموزش طراحی و نقاشی راه انداخته بود،و در هر تعطیلی کوتاه یا بلندی که پیش می‌آمد،به شوق آموزش بلافاصله به‌ سنندج می‌رفت. اشتیاق او به آموزش و انتقال تجربه‌هایش و به خصوص آموزه‌هایی که از استادش فرا گرفته بود،در کنار او جمعی‌ بسیار صمیمی و با روابط بسیار دوستانه را شکل داد که خیلی زود به بار نشست:«اصرار بر تمرین زیاد و تأکید بر طراحی-به تبعیت از کلاس‌های«هانیبال الخاص»-عامل مؤثر این باروری بود. عده‌ای از بچه‌ها فعالیت‌شان را در رشته‌های‌ دیگر هنری مثل عکاسی،گرافیک،طراحی پارچه،سینما و انیمیشن‌ ادامه داده و موفقیت‌هایی در کشور و در سطح بین‌المللی به دست‌ آورده‌اند که از جمله می‌توان به مظفر شیدایی(انمیشن)،احمد خلیلی فرد(نقاش)،شهرام علیدی(سینما)اشاره کرد» به رغم همه استقبالی که از کلاس‌های هادی ضیا الدینی در سنندج‌ می‌شد و بسیاری را نیز به شوق آموزش،از روستاها و شهرستان‌های‌ اطراف نزد او می‌کشاند،ولی هیچ‌گاه،حتی در بدترین شرایط اقتصادی خود(که برای او بسیار پیش آمد)به آن به عنوان«منبع‌ درآمدی اصلی»نگاه نکرده است. » «محتوا و به تبع آن موضوع،به دو شیوه در کارهایم نمود پیدا می‌کند: گاهی به شکلی از پیش تعیین شده و با اشراف نسبی به مراحل پایانی‌ کار و گاه از راه شهود ادراکات و مفاهیم کلی و نهایی و با استفاده از خطوط،فرم و رنگ‌های شبه انتزاعی که در آن،تصادف و اتفاق به‌ ابزار تجلی موضوع و محتوا تبدیل می‌گردد،که نهایتا بازتاب همان‌ «من»همیشگی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.