Skip to main content
فهرست مقالات

دستنویس؟ خوشنویسی؟ نقاشیخط و یا تایپوگرافی پوستر؟ (به بهانه پایان کار نخستین نمایشگاه تایپوگرافی پوستر ایران)

نویسنده:

(2 صفحه - از 12 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : نمایشگاه تایپوگرافی پوستر ایران، تایپوگرافی، کار نخستین نمایشگاه تایپوگرافی پوستر، پوستر، گرافیک، خوشنویسی، پایان کار نخستین نمایشگاه تایپوگرافی، طراحی، طراح گرافیک، نقاشی خط

خلاصه ماشینی:

"در این‌جا به استناد کتاب‌های؛«تکنیک طراحی‌ پوسترهای معاصر»نوشته جرج اف هورن و نیز«گرافیک‌ حکایتی مختصر»از ریچارد هولیز و نیز گفتگوهای شخصی‌ خویش با قباد شیوا ویژگی‌های یک پوستر مناسب را به ترتیب‌ اولویت بر می‌شماریم: 1-استفاده از ایده‌ی تایپ در خدمت موضوع 2-جلب توجه‌کننده بودن پوستر همراه با جذابیت ویژه و زیبایی در خدمت ایده 3-سادگی پوستر و استفاده از عناصر ساده و محدود 4-به کارگیری درست و به جا از رنگ (به تصویر صفحه مراجعه شود) نرگس صفایی/نفر اول بخش آزاد 5-حروف گذاری مناسب و«لی آوت» طراحان گرافیک و مخاطبین گرامی باید بدانند که لغت گرافیک‌ به دو گونه مورد استفاده قرار می‌گیرد. 2-با توجه به آغاز روند تخصصی شدن بخش‌های مختلف‌ گرافیک در سال‌های اخیر کشورمان،نظیر دو سالانه‌های‌ پوستر تهران و پوستر جهان اسلام آن را به فال نیک گرفته و انتظار می‌رود اگر قرار است در سال‌های آینده دو سالانه‌ی‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) سمیه نیکزاد/نفر اول بخش اسما الحسنی تایپوگرافی در قالب پوستر برگزار گردد،آثاری پذیرفته شوند که دارای ویژگی‌های خاص و اصولی پوستر باشند. 3-انتظار می‌رود در صورت برگزاری این دو سالانه در سال‌های آینده با شیوه‌ی تایپوگرافی و در قالب پوستر،هیئت‌ انتخاب و داورانی تعیین گردند که دارای تحصیلات آکادمیک‌ در این زمینه بوده و در زندگی هنری‌شان بیشتر به عنوان طراح‌ پوستر شناخته شده باشند نه در زمینه‌های دیگری نظیر نقاشی، (به تصویر صفحه مراجعه شود) بهرنگ مظلومی/نفر دوم بخش اسما الحسنی نقاشیخط و یا خوشنویسی."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.