خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) رؤیاهای خانگی [نگاهی به آثار رالف یوجین میتیارد1] سید مهدی مقیمنژاد در فاصله سالهای 5291 تا 2791 هنرمندی در حاشیهی پرهیاهوی هنر آمریکایی زیست که امروز کمتر نشانی از او را میتوان در تاریخ نهادینهی عکاسی یافت.
اگر از نهادهای مصرفی زندگی نوین،که بههرحال تولید و پخش دستگاههای شیربستنی و فرهای پخت همبرگر و متلهای زنجیرهای ممفیس و تولید انبوه خانههای پیشساخته نیز از اجزا برناگذشتنی آنند، بگذریم به پیآیندهای فرهنگیای میرسیم که ردیابی زیباشناختی آثار میتیارد بسیار کارساز است:ظهور طبقهی (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) متوسط جدید و حاشیهنشینهایی که بنابر سیاستگذاریهای دولتی میبایست زندگی مطلوبی داشته باشند و به مفهوم «خانواده»مشروعیتی دوباره ببخشند.
در این زمینه ارجاع به آثار عکاسان آشنا برای مخاطبین ایرانی نیز کافی است:امت گاوین7،دنی لایون8،سالی مان9،نان گلدین01، نیکلاس نیکلسون11و همچنین اندرو وایت21و ادوارد هوپر31(در فضای نقاشی)هریک با شیوهی بیانی و اهداف زیباشناختی شخصی خود فضای محدود خانه و خانواده را به عنوان دورنمایهی آثارشان برگزیدهاند."