خلاصه ماشینی:
"نگاهی به آثار کورش پارسانژاد (به تصویر صفحه مراجعه شود) تعارفاتی که ما برای معرفی افراد خرج میکنیم،به قدری زیاد است که گاهی که میخواهیم به هنرمندی واقعی بپردازیم دایرهی لغاتمان بسیار تکراری میشود.
پنجمین جلد از مجموعه طراحان گرافیک معاصر ایران به مرور آثار کورش پارسانژاد پرداخته است،که به عقیده نگارنده من مجموعهای است از زیباترین آثار گرافیک ما بعد از انقلاب.
به قول ابراهیم حقیقی (به تصویر صفحه مراجعه شود) «او پالت رنگی خود را دارد و این جزو رفتار ناخودآگاه اوست،اما در جهت متن سفارش»رنگهای پخته شامل قرمزها،اکرها،ماشیها و...
-پارسانژاد در طراحی نشانه و عناوین مجلات،گاهی معمارانه برخورد کرده است مانند عنوان کیان یا نشانه انتشارات شریف، پایداری و مدرسه و گاهی همان احساس قدمت و خردهخردگیهای مورد علاقهاش را به کار برده است مانند عنوان«اخبار ادیان»و«دانشگاه اسلامی» پارسانژاد در یکی دو سال اخیر مجموعه کتابهایی با عناوین «حکایتنامه»،«رستم و سهراب»و«طوطی و بازرگان»به سفارش کانون پرورش فکری کودکان طراحی کرده است که ظرفیتهای جدیدی از فرهنگ بصری ایرانی و کتابسازی را به نمایش میگذارند.
که آثارش به دل مینشیند -------------- (1)-طراحان گرافیک معاصر ایران 5،پارسانژاد،کورش؛انتشارات یساولی؛ پاییز 4831 (به تصویر صفحه مراجعه شود)"