Skip to main content
فهرست مقالات

اهمیت گرافیک محیطی در مکان های عمومی

نویسنده:

(2 صفحه - از 18 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : اهمیت گرافیک محیطی در مکان‌های، گرافیک محیطی، شهر، علایم، طراحی، گرافیک محیطی شیوه‌ای جدید، ایجاد علایم گرافیک محیطی، طراحان گرافیک محیطی، تماشاگران، تابلوهای گرافیک محیطی

خلاصه ماشینی:

"گرافیک محیطی شیوه‌ای جدید در شهرها شهرها محیطی بی‌روح و مرده نیستند و در طول تاریخ بشر، همواره مرکز مبادلات تجاری بوده‌اند و در مکان‌های عمومی‌ نشانی را به عنوان سمبل قدرت معرفی می‌کرده‌اند،شهرها همیشه در حال رقابت با یکدیگر بوده و هستند اگر علایم و طرح‌های گرافیکی در شهرها به صورت موفقیت‌آمیزی‌ گسترش یابند نه تنها موجب رقابت در شهرها شده بلکه‌ کشورهای جهان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند،در مقایسه با شهرهای امروزی شهرهای صنعتی در گذشته مکان‌های‌ مشخص و راحتی بوده‌اند،مردم در آن‌ها به رفت‌وآمد می‌پرداختند و به اکثر مقصدهای خود به راحتی می‌رسیدند. دو مشخصه‌ی عمده در زمینه‌ی طراحی سیستم‌های راه‌یابی‌ وجود دارد،اول آن‌که طرح باید برای شناسایی آسان و راحت‌ باشد دوم آن‌که طرح باید از نظر خواندن مطالب ساده باشد، برای این که یک طرح گرافیک محیطی به آسانی در قسمتی از شهر قابل تشخیص باشد،باید آن را از زمینه‌های اطراف و سایر علایم نصب شده مجزا و مستقل ساخت. با اقدام پروژه‌های مهارت آمیزی که تحت عنوان گرافیک‌ محیطی نام‌گذاری می‌شوند،مردم به علایم و نشانه‌های‌ مناسب عادت می‌کنند و اکثر اشخاصی که به خرید کردن، گردش رفتن و حتی کار کردن در فضاهای آزاد محیطی عادت‌ دارند،از طریق علایم و نشانه‌های گرافیکی اطلاع رسان‌ راهنمایی می‌شوند،بدین ترتیب طراحان گرافیک محیطی‌ می‌توانند به تدریج چهره‌ی شهرهای جدید را دگرگون سازند و به این مناطق شلوغ و درهم و برهم،تا اندازه‌ای نظم و آسایش‌ بخشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.