Skip to main content
فهرست مقالات

نیم نگاه

(1 صفحه - از 21 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : هنر، رامبراند، نقاش، رامبراند فرزند هارمن اهل لیدن، استاد علی اسفرجانی، هنرآموزی، استاد علی اسفرجانی در سال، دنیای هنر مینیاتور راه، آثار، ایران

خلاصه ماشینی:

"نیم نگاه شهاب موسوی‌زاده-نقاش برنامه‌ام برای دو سال آینده این است که چند نمایشگاه در (به تصویر صفحه مراجعه شود) شهرستان‌های همدان،نسبم شهر ربط کریم،بم،کرمان و خانه هنرمندان ایران برپا کنم. برگرفته از کتاب نگارگری ایرن(دوران معاصر)،سید محمد افتخاری،انتشارات زرین و سیمین،1831،صفحه 56 آیا رامبراند می‌دانست چه هنرمند گرانمایه‌ای است؟فروتنی هیچ گاه خصیصه‌ی برجسته‌ی او نبود،ولی آن زمان که می‌خواست‌ امضای خویش را در پای تابلوهای نخستین بگذارد،مثلا بر پای تابلو سنگسار کردن استیون قدیس که آن را بعد از فراغت از هنرآموزی‌ در کارگاه پییتر لاستمن پرداخته بود،به شیوه‌ای فروتنانه و دور از هرگونه خودنمایی فقط حرف‌ "R را به عنوان امضا نهاد. آن‌گاه که چند ماهی از سال 2361 سر می‌آید،با آماده شدن تابلو درس تشریح دکتر تولپ برای نخستین بار شاهد امضای کاملا جدید و بی‌سباقه‌ای از رامبراند می‌شویم،امضایی که از این پس تا پایان عمر تابلوهای هنرمند را مشخص و متمایز می‌سازد،امضایی که به ظر غیر عادی می‌آید زیرا فقط نام اول هنرمند را می‌نمایاند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.