Skip to main content
فهرست مقالات

نقد مخاطب: حساسیت هایی از جنس شهر (به بهانه برگزاری نمایشگاه گروه هنری تهران / گالری طراحان آزاد)

ناقد:

(1 صفحه - از 6 تا 6)

کلید واژه های ماشینی : هنری، ویدیو، برگزاری نمایشگاه گروه هنری تهران، تماشاگر، تصاویر، بهانه برگزاری نمایشگاه گروه هنری، هنر معاصر، آثار، رقص، ویدیو آرت

خلاصه ماشینی:

"موجی که شاید عنوان‌ نئواکسپرسیونیسم انتقادی،چندان عنوانت خالی از معنا برایش‌ نباشد،بدین ترتیب انتخاب این عنوان(گروه هنری تهران)را می‌توان نوعی اقدام منطقی دانست چرا که با نگرشی هرچند گذرا به این نمایشگاه می‌توان گونه‌ای پژوهش انتقادی و جامعه‌شناختی جدی را در روح آثار به نمایش در آمده مشاهده‌ نمود و لذا از این منظر،این گروه با اسلاف فرانکفورتی خود چندان فاصله ندارد. از سوی دیگر نکته مهم دیگری که در فعالیت‌های این گروه شامل امیر حسین بیانی،سید مهدی‌ حسینی اشلقی،محمد نیکدل،سحر خیرخواه،می‌توان یافت، منش گروهی آن‌هاست که ایشان را قادر خواهد ساخت که این‌ نئواکسپرسیونیسم انتقادی را به عنوان مکتبی تهرانی به دنیا عرضه کنند،کما اینکه تا پیش از این فعالیت‌های فردی جسته‌ گریخته‌ای در این مورد دیده می‌شد اما هیچ کدام قابل تعمیم به‌ کلیت نامی به این بزرگی نبوده است. اما یکی از امکاناتی که ویدیو آرت همراه با پیشرفت تکنیکی در دهه 0791 به آن دست یافت تکنیک‌های مراقبت‌ Techniques) (Surveillance و استفاده از تماشاگر به مثابه بخشی از اثر هنری‌ است. در این میان یک زوج هنری شروع به فعالیت کردند که بخشی مهم از تجربیات ساخت تصاویر الکترونیکی و تغییرات فریم به فریم با استفاده از امکانات ویدیویی را از دهه‌ای انجام دادند. این تصاویر در حقیقت پیش‌قراول تصاویر دیجیتال هستند که امروزه در دنیای عکاسی و ویدیو به وفور به چشم می‌خورند هیل‌ از 7891 تا 8891 یکی از مهم‌ترین آثار خود را ساخت‌ Catastrophe incidence of که ملهم از تلاش‌های دختر کوچکش برای سخن‌ گفتن و نیز رمان موریس بالنشو با عنوان‌ Thomas the Obscure بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.