Skip to main content
فهرست مقالات

نقد محتوای دروس دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد سخت افزار رایانه و ارائه پیشنهادهای جدید به منظور رفع تضادهای موجود در تعیین محتوای این دروس و نحوه آموزش آنها

ناقد:

علمی-پژوهشی/ISC (24 صفحه - از 263 تا 286)

کلید واژه های ماشینی : پردازنده، کامپیوتر، حافظه، ریز‌پردازنده، تراشه، دستورالعمل، آموزش، گرایشهای سخت‌افزار و معماری کامپیوتر، کاربرد، معماری کامپیوتر مورد بررسی

در این مقاله مشکلات محتوای تعدادی از دروس دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد گرایشهای سخت افزار و معماری کامپیوتر مورد بررسی قرار گرفته اند . بررسی فوق از دیدگاه های متفاوتی انجام گرفته است ، از جمله این دیدگاهها پیشرفت سریع دانش در این زمینه ، عرضه شدن موضوعات جدید و از رده خارج شدن مطالب قبلی ( به صورت پیوسته ) می باشد . کاربرد مطالب آموخته شده در شرایط مملکت ما و محدود بودن زمان تحصیل نیز نقطه نظرهای دیگری هستند که مورد توجه قرار گرفته اند . پیشنهادهای جدیدی نیز در رابطه یا ریز دروس رشته های مذکور در این مقاله ارائه گردیده اند . در این کار علاوه بر بررسی اجمالی مشکلات موجود در رابطه با چگونگی ارائه فعلی این دروس ، سعی بر این شده است که در ضمن رفع نسبی ایرادهای موجود حتی المقدور از دوباره کاری در تدریس مطالب مشابه در دروس مختلف خودداری گردد و حد متعارفی بین نیازهای صنعت داخلی و آشنائی با پیشرفت های جدید در تکنولوژی رعایت گردد . این امیدواری وجود دارد که ریز دروس پیشنهادی درصورت اجراء در چند سال آینده در برگیرنده بهره وری بیشتری نسبت به محتوای فعلی این دروس باشد .

خلاصه ماشینی:

"در آن زمان بیش از چند سالی از معرفی این تراشه ها به بازار نگذشته بود و بنابراین این ریزپردازنده ها از نقطه نظر کاربرد و در سطح بین المللی به عنوان مباحث جدی علمی به حساب می آمدند و دارای اهمیت قابل توجه از دید علمی ، فنی و اقتصادی بودند و علاوه بر اینکه در طراحی های صنعتی به عنوان تکنولوژی جدید به کار گرفته می شدند و در ساخت رایانه های شخصی آن زمان نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند . 3 ساعت نتیجه گیری : ریز دروس فوق با توجه به تجربه مؤلف در زمینه تدریس همین دروس در دانشگاههای مختلف درطول سالیان متمادی پیشنهاد گردیده است، اضافه بر این واکنش دانشجویان در طول چند سال گذشته نسبت به تغییرات انجام شده به صورت پیوسته مورد سنجش قرار می گرفته است، نتیجه این سنجش تقریبا در تمام موارد مثبت بوده است و سبب شده است که دانشجویان محتوای درس را مفید تر احساس نموده و حضور جدی تری در کلاس داشته باشند و با در میان گذاشتن پرسش های متنوع مشارکت بیشتری در پیش بردن آموزش از خود نشان دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.