Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی: طراحی در ایران (دوران انقلاب تا پایان دهه 60)

نویسنده:

(2 صفحه - از 14 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : طراحی ،نقاشی ،مردم ،دوران انقلاب ،طراحی در ایران ،خیابان‌ها ،دانشکده هنرهای زیبا ،طراحی فیگوراتیو ،اسلامی ،طراحی و نقاشی ،حسن ،نقاشان و طراحان ،دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه ،نقاشان و طراحان فیگوراتیو ،طراحی طراحی در ایران ،اجتماعی ،کتاب‌هایی ،دانشگاه‌ها ،زبان ،شکل ،دهه شصت هنرمندانی ،ضیا الدینی و شاگردان ،طراحی با انقلاب سال ،دهه پنجاه ،هادی ضیا الدینی ،دوران انقلاب شکل ،توده مردم ،فعالیت ،حسن موریزی‌نژاد ،نقاشان اجتماعی

خلاصه ماشینی:

"و در این میان نزدیک‌ترین هنر به مردم،که به واسطه خصلت‌ تصویری خود خیلی زودتر از شعر و موسیقی با توده مردم ارتباط برقرار کرد،طراحی و نقاشی بود. همراهی پا به پای نقاشی و به‌خصوص طراحی با انقلاب سال 75، گویای تحول عظیمی است که در این دو هنر رخ داده بود. چنان‌که موزه معاصر تهران که در این زمان فعالیت چندانی نداشت،فضای‌ خود و امکانات لازم را در اختیار هنرمندانی نظیر شیددل،درخشانی،اسکندری و حبیب‌پور گذاشت و آن‌ها به نقاشی در ابعاد بسیار بزرگ پرداختند. با آغاز دهه شصت و با تغییر شرایط سیاسی،بسیاری از نقاشان و طراحان فیگوراتیو که‌ فعال بودند،به تدریج فعالیت و حضور اجتماعی آن‌ها کم‌رنگ شد و دیگر از آن‌ها شور زاید الوصفی که در سال‌های ابتدای انقلاب در فعالیت‌های هنری آن‌ها مشاهده شد خبری نبود. اما با این وجود نقاشانی مثل‌ مسلمیان و مهدی حسینی بودند که با استفاده از زبان نوین نقاشی به بیان مسائل روز پرداختند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.