Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغات: تبلیغات نوین، اهمیت، ابزار و شیوه ها

نویسنده:

(13 صفحه - از 12 تا 24)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغ، پیام، اسلامی، سیاسی، مبلغان، هنر، رادیو، ابزار، پوستر، مردم

خلاصه ماشینی: "مهمترین دستاوردهای وسائل جدید ارتباطی برای تبلیغ،سرعت و مداومت‌ انتشار پیام تبلیغی و فراگیر بودن آن،برای‌ مخاطبان در سطح جهان و بالاخره،فراهم‌ آمدن شکلها و قالبهای کاملا متنوع برای‌ بیان و القای یک مطلب واحد می‌باشد همین‌که اراده کرد به امری دیگر،نسخ کنند آن امر نسخ می‌شود. در شرایطی که کشورهای‌ جهان سوم امکان کمی برای مخابره خبر و اطلاعات در اختیار دارند، همه خبرگزاریهای مهم جهان در اختیار کشورهای قدرتمند می‌باشد طبیعی است که جریان آزاد اطلاعات،عملا یک فعالیت غیر مستقیم‌ تبلیغی است که موجب سیطره فرهنگ و ارزشهای مورد قبول‌ صاحبان این ابزارهای ارتباطی و انحطاط و متهور واقع شدن فرهنگ‌ دیگر نقاط جهان خواهد شد. البته توجه به افکار عمومی،مانند بسیاری دیگر از امور اجتماعی از آغاز تشکیل جوامع بشری،مطرح بوده است ولی این امر با کشف قدرت تبلیغات و آگهی و پیدایش سیستمهای جدید حکومتی به مرحله‌ای کاملا نو و متفاوت تحول یافت و با اهمیت روز افزون آن در اعمال قدرت سیاسی،رهبران حکومتی برای جلب‌ همکاری مردم بیش از پیش به معتقدات و تمایلات آنها توجه می‌ کنند. »اهداف عمده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موارد زیر است: 1)تعلیم و نشر اسلام‌2)تحکیم و تعمیق تفکر انقلاب‌3)اعتلای‌ فرهنگ عمومی‌4)زمینه‌سازی اخلاق و معنویت‌5)رشد آگاهی‌های‌ سیاسی و اطلاعات سیاسی در همه مردم‌6)زبان گویای مدیریت‌ جامعه و دستگاه اجراکننده و اداره‌کننده کشور و بالاخره‌7)ایجاد جاذبه‌ای برای اینکهء همهء این برنامه‌ها،در ذهن و دل مردم به نحو صحیحی جایگزین شود(10/9/64) مطبوعات: زبان نوشتن،پایه اصلی کلیه رسانه‌ها و دستگاههای تبلیغاتی به‌ شمار می‌رود و به مدت 7000 سال است که به عنوان روش قابل قبول و انعطاف‌پذیر،در دریافت و رساندن اطلاعات از شخصی به شخص‌ دیگر،تثبیت شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.