Skip to main content
فهرست مقالات

ارتباطات و فرهنگ

نویسنده:

(5 صفحه - از 45 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات، فرهنگ، ارتباطات و فرهنگ، اطلاعات، ارتباط، ارتباطات میان فرهنگی، روابط‌عمومی، علم ارتباطات، فرهنگ و ارتباطات، توسعه

خلاصه ماشینی:

"مجموعه این تعاریف و مثال‌ها نشان می‌دهد که تفاوت‌های‌ فرهنگی در بین جوامع نوع ارتباطات آنها را مشخص می‌کند و از سویی نوع ارتباطات(سنتی یا مدرن)می‌تواند فرهنگ هر جامعه را به اقتضای بافت فرهنگی و اجتماعیش تحت تاثیر قرار دهد. مثلا شیوه درک و رمز گذاری زمان و مکان به وسیله افراد مختلف،چنان خودکار است که آنان کاملا از مقوله‌های مورد استفاده‌ خود ناآگاهند و وقتی این مقوله‌ها را در ارتباطات میان فرهنگی به‌ کار می‌برند از رشته‌های فرهنگی نامرئی گذر می‌کنند. البته برخی ارتباطات میان فردی ضامن اجرای کامل و بدون ایراد برنامه توسعه نیست؛موانع‌ فرهنگی،اجتماعی،تفاوت‌های‌ قالب‌های فرهنگی جوامع‌ پیشرفته با جوامع توسعه روابط عمومی از طریق اطلاع‌یابی، اطلاع‌شناسی و اطلاع‌رسانی می‌تواند به فرهنگ‌سازی بپردازد در این میان‌ روابط عمومی ایفاگر نقش‌های نمایشی، اظهاری،مشورتی،مذاکره‌ای و تفسیری‌ در میان عمل اجتماعی،خواهد بود نیافته،تفاوت سطح تحصیلات،همه و همه در این قضیه دخیل‌ هستند و این موارد حساسیت تعامل ارتباطات و فرهنگ را مشخص‌ می‌کند. درباره نقش ارتباطات در توسعه و روند نوگرایی جامعه و جایگاه مقوله فرهنگ در نوآوری‌ها پس‌ از طرح مواردی درباره اهمیت و تاثیر رسانه‌ها و رهبران فکری در ایجاد زمینه برای پذیرش نوآوری می‌توان اشاره کرد که کار اصلی‌ ارتباطات(وسایل ارتباطات جمعی)است. شناخت افکار عمومی نقش‌ بسیار زیادی در فرایند فرهنگ‌سازی خواهد داشت به این دلیل‌ که فرهنگ و رفتار یک جامعه ناشی از نوع تفکر و اندیشه‌ حاکم بر اذهان مردم آن جامعه است و تغییر و اصلاح فرهنگ‌ یک جامعه با تغییر و اصلاح فکر و اندیشه مردم آن جامعه‌ ممکن می‌شود. 2-اطلاع‌شناسی:که در این بخش هم روابط عمومی می‌تواند به‌ شناخت علمی و تجزیه و تحلیل یافته‌های خود در مورد فرهنگ‌ و ارزش‌های فرهنگی پرداخته و فرهنگ صحیح و مناسب را تنظیم‌ کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.