Skip to main content
فهرست مقالات

یادداشت: لطفا امضای مرا جعل نکنید

نویسنده:

(1 صفحه - از 17 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : جعل، تئاتر، محمود رضا رحیمی، ویولون، کارگردانی، نمایش، جست‌وجو، اثر، تکرار، مخاطب

خلاصه ماشینی:

"وقتی اثری مثل«چند کاپریس‌ برای ویولون»بتواند نسبتهای خود را با اجزایش، اجراکنندگانش،و در نهایت مخاطبانش برقرار کند،خود این برقراری نسبتهاست که منجر به‌ باورپذیری و ارتباطگیری میشود. این‌که یک اثر چه‌گونه قرار است با مخاطب‌ خود گفتمان کند سریع باید اتفاق بیفتد،یعنی‌ از همان لحظات آغازین،مخاطب باید بداند با چه‌گونه اثری روبروست و این نکته به او تفهیم‌ شود که چه‌گونه به اثر نگاه کند تا مفاهیم آن‌ را درست دریافت کند و با آن ارتباط برقرار سازد. تماشاگر برای تماشای تئاتر تعریف دارد،ما قرار است تعاریف او را بشکنیم ولی نمیخواهیم‌ ارتباط و باورپذیری(دو رکن اساسی تعامل‌ صحنه و سالن)را از دست بدهیم. علی اصغر دشتی (به تصویر صفحه مراجعه شود) قرار شد در این شمارهء هفته‌نامه‌ دربارهء«امضا»بنویسیم-امضای‌ هنرمندان را که احتمالا زیر اثرشان میگذارند و بر اثر تکرار ماندگار میشود. این‌ پختگی اگر واقعا پختگی باشد،میشود جست‌وجوهای‌ بهرام بیضائی در نمایشنامه‌نویسی-که حالا دیگر امضاست-امضای بیضائی،امضائی که گاهی هم قرار است مورد تقلیل و جعل امضا قرار گیرد ولی نمیشود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.